Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Duitsche helm M?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sgt. Veldeman

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 20:00    Onderwerp: Duitsche helm M? Reageer met quote

Ik heb voor mijn 18e verjaardag een Duitsche helm uit WOI gekregen. Ik vroeg mij af welk model en wie kan er mij wat over zeggen. Ook wat jullie van echtheid denken zou ik willen weten, er na 100 jaar nog zo uitzien: ik heb er mijn twijfels bij, om mijn twijfel te specifiŽren: zou hij niet overschilderd zijn?

Mvg,

Robrecht Veldeman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2012 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

hallo,helemaal niet slecht wat ik daar zie ,natuurlijk uw foto's zijn niet top maar aan de hand ik nu zie zou ik zeggen een goeie camouflage helm,waar je nog tamelijk veel van zijn kleur zien kan,zeker niet overschilderd,en aan zijn afgeronde verluchtingsstukjes te zien een "BELL" (fabrikant) waarschijnlijk een maat 64,normalerwijze zul je een vorm van een bel en grote (64) terugvinden naast 1 van de haakjes waar het kinriempje aan vastzat,kijk daar maar eens goed,alles bij alles een mooi verjaardagsgeschenk,(stalen helm model 1916)

groetjes kaiserslag
Naar boven
fotsirk

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2012 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi stuk
Zo'n helm moet er bij mij ook nog komen in de verzameling
(Hoop ik dan toch)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: