|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Sgt. Veldeman
|
Geplaatst: 26 Mei 2012 20:00 Onderwerp: Duitsche helm M? |
|
|
Ik heb voor mijn 18e verjaardag een Duitsche helm uit WOI gekregen. Ik vroeg mij af welk model en wie kan er mij wat over zeggen. Ook wat jullie van echtheid denken zou ik willen weten, er na 100 jaar nog zo uitzien: ik heb er mijn twijfels bij, om mijn twijfel te specifiëren: zou hij niet overschilderd zijn?
Mvg,
Robrecht Veldeman |
|
Naar boven |
|
 |
kaiser slag
|
Geplaatst: 27 Mei 2012 9:35 Onderwerp: |
|
|
hallo,helemaal niet slecht wat ik daar zie ,natuurlijk uw foto's zijn niet top maar aan de hand ik nu zie zou ik zeggen een goeie camouflage helm,waar je nog tamelijk veel van zijn kleur zien kan,zeker niet overschilderd,en aan zijn afgeronde verluchtingsstukjes te zien een "BELL" (fabrikant) waarschijnlijk een maat 64,normalerwijze zul je een vorm van een bel en grote (64) terugvinden naast 1 van de haakjes waar het kinriempje aan vastzat,kijk daar maar eens goed,alles bij alles een mooi verjaardagsgeschenk,(stalen helm model 1916)
groetjes kaiserslag |
|
Naar boven |
|
 |
fotsirk
|
Geplaatst: 31 Dec 2012 14:44 Onderwerp: |
|
|
Mooi stuk
Zo'n helm moet er bij mij ook nog komen in de verzameling