Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Ralph Scott

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Red Roses

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2012 7:41    Onderwerp: Ralph Scott Reageer met quote

Ralph Scott schreef het oorlogsdagboek "A Soldier's Diary" (1923). Na mijn zoketocht concludeer ik dat deze R.S. mogelijk/waarschijnlijk dezelfde persoon is als ene George Scott Atkinson. Ik vond die gegevens in een link op een ander forum, die verwijst naar de National Archives (van de Britse Regering).
Daar tref ik ook nog een andere verwijzing, ditmaal naar een zekere:
Eric Bertrand Ralph Scott. Die behoorde tot de RE (Royal Engineers), Regt. nr. 879, en wordt achtereenvolgens 'gelist' als Private, later 2nd Lt. en later Lt.

Wat de naam G.S. Atkinson betreft: daar vind ik een andere verwijzing voor, nl. naar November 1918. Er staat bij: "2nd Lt., seniority date of 12 January 1918. Employed at the Ministry of Munitions".

Weet iemand meer over deze, naar mijn gevoel, geheimzinnig blijvende schrijver van een mooi en indringend oogetuigenverslag van de oorlogsverrichtingen langs Britse zijde in de nadagen van 1918?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: