Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Waterposten

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Benighted

BerichtGeplaatst: 14 Sep 2011 17:55    Onderwerp: Waterposten Reageer met quote

In Merkem zouden er een 3-tal waterposten zijn geweest, deze konden enkel per boot bereikt worden. Op 6 april 1915 werd ťťn van deze boten beschoten en kwamen alle 6 inzittenden om het leven. Allen lid van 2e JP.

Omdat ik meer info wil hebben over ťťn van hen (Van Hees Guillaume), zoek ik meer informatie over de "exacte" plaats van deze posten en of ze specifieke namen hadden.

Zo kwam ik ergens tegen dat er een post "honneur" zou geheten hebben. Over de plaats zelf ben ik niet zeker: de ene zegt aan de Drie Grachten, de andere aan Fort Knocke en dan is er nog een bron die spreekt van er tussenin.

Wie kan me meer duidelijkheid geven over de waterposten.

Alvast bedankt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: