Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

de namenlijst

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Studenten en leerkrachten Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
coltroep



Geregistreerd op: 3-3-2009
Berichten: 351

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2011 0:14    Onderwerp: de namenlijst Reageer met quote

De NAMENLIJST

We hebben jullie hulp nodig!
Wie? Leerkrachten en leerlingen van het 5e jaar secundair
Werkdruk? Als 2500 leerlingen zouden deelnemen, dan betekent dit dat iedere leerling een 500-tal fiches krijgt toebedeeld.

Een ongeoefende en onervaren vorser kan dit aantal verwerken op 1 uur
Wanneer? 1e trimester schooljaar 2011-2012

Voor inlichtingen en of informatie contacteer de Educatieve Dienst van IFFM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AOK4



Geregistreerd op: 10-11-2006
Berichten: 2413
Woonplaats: Wevelgem

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2011 5:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet wat ze met de fiches moeten doen, maar 500 namen op een uur verwerken, lijkt me niet echt serieus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
RJ



Geregistreerd op: 13-4-2006
Berichten: 881
Woonplaats: Goes

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2011 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap eigenlijk de gehele opzet/bedoeling/oproep niet..kun je het verduidelijken? Ook voor Nederlandse docenten/leerlingen? Welke leeftijdscategorie?
_________________
“Pack up your troubles in your old kit bag,
And smile, smile, smile,
While you’ve a Lucifer to light your fag,
Smile, boys, that’s the style.”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
coltroep



Geregistreerd op: 3-3-2009
Berichten: 351

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2011 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

School/Organisatie:

Educatieve Dienst- In Flanders Fields Museum
Janseniusstraat 9
8900 Ieper

Tel. +32(0)57 239 450
E-mail stedelijke.musea@ieper.be
WWW http://www.inflandersfields.be
Contactpersoon Educatieve Dienst- In Flanders Fields Museum

Beschrijving

‘De Namenlijst’ is een ambitieus project maar kan pas slagen als we hiervoor hulp krijgen. Daarom willen we jullie,
leerkrachten en leerlingen, vragen om hier actief aan mee te werken. Voor de Belgische, Britse en Duitse militaire slachtoffers kunnen we met de reeds bestaande databases aan de slag. Waar echter veel meer werk in schuilt, zijn de Fransen. We weten nl. niet hoeveel Franse militairen op Belgisch grondgebied sneuvelden. Vaak is een fiche op de
database van ‘Mémoire des Hommes’ het enige wat overblijft aan concrete persoonlijke informatie. Op deze database vind je 1.350.000 fiches terug. Bedoeling is dat deze fiches doorlopen worden en alle militairen die op Belgische bodem omkwamen, eruit worden gefilterd.Bezoeken van het lokale oorlogsmonument en het verzamelen van alle informatie over de burgerslachtoffers van ‘14-’18. Beide zaken worden door het IFFM begeleid.

Kan bij u op school doorgaan!

Categorie

Schoolprojecten

Doelgroepen

3de graad ASO
3de-4de graad BSO
3de graad KSO
3de-4de graad TSO

Eindtermen

Context 2: Mentale gezondheid : 2) gaan gepast om met vreugde, verdriet, angst, boosheid, verlies en rouw
Context 4: Omgeving en duurzame ontwikkeling: 5) tonen interesse en uiten hun appreciatie voor de natuur, het landschap en het cultureel erfgoed
Context 5: Politiek-juridische samenleving: 3) tonen het belang en dynamisch karakter aan van mensen- en kinderrechten
Context 5: Politiek-juridische samenleving: 10) illustreren hoe een democratisch beleid het algemeen belang nastreeft en rekening houdt met ideeën, standpunten en belangen van verschillende betrokkenen
Context 7: Socioculturele samenleving: 1) beschrijven de dynamiek in leef- en omgangsgewoonten, opinies, waarden en normen in eigen en andere sociale en culturele groepen
Context 7: Socioculturele samenleving: 2) gaan constructief om met verschillen tussen mensen en levensopvattingen
Context 7: Socioculturele samenleving: 3) illustreren het belang van sociale samenhang en solidariteit
Context 7: Socioculturele samenleving: 4) trekken lessen uit historische en actuele voorbeelden van onverdraagzaamheid, racisme en xenofobie
Context 7: Socioculturele samenleving: 5) geven voorbeelden van de potentieel constructieve en destructieve rol van conflicten

Prijs

We hebben jullie hulp nodig!
Wie? Leerkrachten en leerlingen van het 5e jaar secundair
Werkdruk? Als 2500 leerlingen zouden deelnemen, dan betekent dit dat iedere
leerling een 500-tal fiches krijgt toebedeeld. Een ongeoefende en
onervaren vorser kan dit aantal verwerken op 1 uur
Wanneer? 1e trimester schooljaar 2011-2012
Voor inlichtingen en of informatie contacteer de Educatieve Dienst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Finnbar
Moderator


Geregistreerd op: 5-11-2009
Berichten: 6982
Woonplaats: Uaso Monte

BerichtGeplaatst: 10 Aug 2011 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

AOK4 @ 10 Aug 2011 6:18 schreef:
Ik weet niet wat ze met de fiches moeten doen, maar 500 namen op een uur verwerken, lijkt me niet echt serieus...


Lijkt me nog steeds veel..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Studenten en leerkrachten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group