Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Oberstleutnant Drimborn

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
janh

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2011 12:14    Onderwerp: Oberstleutnant Drimborn Reageer met quote

Ik ben op zoek naar biografische gegevens m.b.t. Oberstleutnant (von) Drimborn, die in november '14 aangesteld werd tot Kaiserliche Kreischef voor het arrondissement Turnhout. Ik weet enkel dat hij een gereactiveerde officier uit het reservekader was, die in het burgerleven geheimrat - of een daarmee gelijkgestelde hogere ambtenaar - was geweest. Mogelijk was hij afkomstig uit Aken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
AOK4

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2011 7:17    Onderwerp: Reageer met quote

In de Ehrenrangliste 1914-1918 staat Drimborn als wiederverwendeter inaktiver Oberst a.D. (FAR 3) - Kreischef in Belgien. In mijn exemplaar staan heel wat sterfdata extra bijgeschreven, maar helaas niet bij Drimborn.

Hij moet dus zijn loopbaan bij FAR 3 hebben beŽindigd (als ik me niet vergis). Dit is een Brandenburgse eenheid, wat niet noodzakelijk hoeft te betekenen dat Drimborn ook uit Brandenburg kwam.

Ik vind de man ook al niet meer in de Rangliste van 1908, wat betekent dat hij ook toen al niet meer actief was.

Als je echt zijn militaire diensttijd wil uitpluizen, zal je alle Ranglisten moeten doornemen (zeker voor 1908 dus). Je kan ook eens proberen de vraag te stellen op de fora wehrmacht-awards.com of gmic.co.uk in de sectie "Imperial Germany". Daar zitten ongetwijfeld personen die wel meer Ranglisten ter beschikking hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
janh

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2011 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de snelle reactie & goede tip. Zal binnen een paar weken eens paar Rangliste gaan doorbladeren... Enig idee wat zijn voornaam was ? Ik heb ruim 1200 verordeningen, brieven, e.d. van deze brave man erop nageplozen, maar nergens een vermelding van een voornaam - zelfs geen initiaal - gevonden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
AOK4

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2011 8:14    Onderwerp: Reageer met quote

Voornamen worden in de Rangliste alleen vermeld als er twee personen met dezelfde familienaam binnen dezelfde eenheid dienen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: