Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

hulp bij informatie Overgrootvader aub

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Whesleyb

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2011 15:01    Onderwerp: hulp bij informatie Overgrootvader aub Reageer met quote

Eerst en vooral , prachtige informatieve site en daarom heb ik me zopas ook geregistreerd en hopelijk kunnen jullie me ( al is het maar een beetje ) helpen .

Mijn naam is Bouckenhove Whesley , nu 26 jaar en begonnen aan stamboomonderzoek . Ik zoek namelijk meer informatie over mijn overgrootvader die meedeed in 1914-1918. dit zijn de gegevens die ik heb :

Naam : Bouckenhove Jťrome E. ( Emiel )
Geboortedatum : 07/09/1887 te Kemmel
Overleden : 15/03/1963 te Menen
Getrouwd met Marie Helene Tillie

Oudstrijder 1914-1918
Vuurkruiser 14-18 - vereremerkt met verschillende eretekens

( dit stond op de overlijdensakte )

ook heb ik zijn naam al gevonden in het guldenboek ( Deel 33-34 blz.423 )onder : 3e Karabiniers maar zonder foto of meer gegevens .

Maar graag had ik meer geweten over wat voor eretekens die gehad heeft ,
info wat hij juist deed , fotos ..... zoveel als er beschikbaar is .

Ook Bouckenhove Kamiel C. ( Cyrille )
Kemmel - Soldaat. 4 frontstr. 14-18 ( is frontstr = frontstrepen ?? ) en wat betekent dit juist ?

Alvast Dank aan allen

Vriendelijke groeten
Bouckenhove Whesley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
guerramundial1

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2011 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Voor het opvragen van het militair dossier:

HRG-A/N-Archieven - Van Tilborg Xavier, Adjundant [Xavier.VanTilborg@mil.be] - alle informatie betreffende inschrijving, dossier, vermeldingen, e.d. Afhankelijk van de geboortedatum is de informatie alleen beschikbaar in het Legermuseum.

Ondersectie Notariaat - Vanginderhuysen Dirk, Adjudant Chef [dirk.vanginderhuysen@mil.be] - uitreiking van attest van eervolle onderscheidingen uitgereikt door Defensie.

Het militair dossier krijg je normaal gezien gescand in je e-mail. Het attest wordt per post opgestuurd. Naam, Voornaam en geboortedatum zijn de nodige informatie.

Veel geluk en houd ons op de hoogte!

Wim
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: