Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Barnett vs Strudwick

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2010 0:26    Onderwerp: Barnett vs Strudwick Reageer met quote

Er zit toch me iets dwars. Nu er een onderzoek werd gedaan naar John Condon of Patrick Condon in 2002 en 2003, blijkt dat John "Patrick" Condon niet de jongste is van de westhoek die sneuvelde (en zeker niet de jongste van de complete oorlog!). Op Wo1 staat wel vermeld dat Strudwick de jongste is. Aurel deed dit onderzoek, volgens wo1.be. Ik zou dan ook vragen of hij hier ook kan helpen.

Valentine Strudwick zou dus de jongste zijn als uw onderzoek dus klopt. Strudwick werd geboren op 14 februari 1900 en stierf op 14 januari 1916. Hij was aldus 15 jaar en 11 maanden oud..... Maar wat met Robert Barnett? Ik heb geen geboortedatum, maar zijn graf vermeld dat hij sneuvelde op 19 december 1914 op 15 jarige leeftijd. Vermits Strudwick nog maar een maand moest leven om zijn 16de leeftijd te behalen, bestaat dus de kans dat Barnett jonger was dan 15 jaar en 11 maanden.

Weet er iemand wanneer Barnett is geboren? Dag, maand, jaartal? En zitten er hier ook adders onder het gras?

Sowieso, Condon is alvast niet de jongste van de complete oorlog....want ik vernam gisteren dat de Zuid Afrikaan David Ross slecht 14 jaar en 2/3 maanden oud was.

PS: Aurel, ik heb enorm veel respect voor je (en dat weet je). Ik wil je niet beledigen ofzo, het zat gewoon in me dwars.

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 22 Sep 2010 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ook voor Ross is er (nog) geen zekerheid. Ik heb hier een 10-tal documenten uit het army archive van Pretoria, maar daar staat natuurlijk dat hij 18 is. Ik hoop ooit zijn geboortecertificaat te vinden. Wel staat op zijn officiŽle documenten dat hij 'scholar' was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: