Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

corneel eduard adriaens

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
de_jerre

BerichtGeplaatst: 01 Sep 2010 15:51    Onderwerp: corneel eduard adriaens Reageer met quote

besten,

misschien een beetje off-forum maar ik ga toch de vraag stellen.

in een vorig onderwerp hebben jullie mij kunnen vertellen bij welke eenheid corneel eduard adriaens zat, namelijk het 9e artillerieregiment.

http://img27.imageshack.us/i/overgrootvaderlangsmamab.jpg/

hij is geboren in 1903 en heeft tijdens de eerste oorlog het huis van zijn vader mee helpen herop te bouwen.

vandaag vond ik in de archieven dat hij dienstplichtige was van de klasse 1923.
mijn grootmoeder vertelt dat hij zijn legerdienst heeft uitgediend in Duitsland (hij sprak vaak van Munchen-Gladbach).

nadat hij zijn dienst heeft gedaan is hij terug naar huis gekomen en moest hij later ergens rond de jaren 30 zijn kamp gaan doen in Emiksem.

bij het uitbreken van de 2e oorlog moest hij met zijn eenheid de brug van de Kapelle Op Den Bos gaan verdedigen maar hij was toen ziek.

hij zou tijdens de oorlog of voor de oorlog ook nog bij de Territoriale Burgerlijke Wacht hebben gezeten.

nu zijn vragen aan jullie :
- Heeft mijn grootvader in het bezettingsleger gezeten in Duitsland?
- Waarom moest hij zijn kamp in Emiksem doen?
- Wat is de Territoriale Burgerlijke Wacht en wat was hun taak?

ik heb al gehoord voor een militair dossier maar ze hebben geen teruggevonden. Sad

nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen

alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Niko

BerichtGeplaatst: 01 Sep 2010 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Zijn kamp zal hij waarschijnlijk in Kazerne St Bernard in Hemiksem hebben gedaan, da's de oude abdij, nu gemeentehuis, heemkundig museum, politiebureau en ouderentehuis....

Grtz,
Niko.

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
de_jerre

BerichtGeplaatst: 08 Sep 2010 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet dat hij vertelde dat iemand de schapen in de weide had losgelaten en dat ze over hem en anderen sprongen (dit was in Hemiksem).

kam iemand mij vertellen waar hij 9de artillerie gelegerd was in Duitsland in de periode van 1923?

alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: