Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Hoe Duitse luchtfoto's bestellen of is dat niet mogelijk?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Foto's BelgiŽ 1914-1918/Belgium 1914 - 1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marc Coene

BerichtGeplaatst: 28 Dec 2009 22:18    Onderwerp: Hoe Duitse luchtfoto's bestellen of is dat niet mogelijk? Reageer met quote

Hallo,

Ik bestelde indertijd reeds meermalen luchtfoto's bij het IWM. Deze glasplaten worden in Duxford bewaard en kunnen enkel blind besteld worden op basis van weergave van de raster kaart referencies. Bv 28I 21&22.
Dat is duur maar werkt goed en het is vooral telkens afwachten wat er op dergelijke foto te zien zal zijn. Het valt eens mee en eens tegen. Echter ik zoek ook luchtfoto's van 1914 en dan waren er enkele reeds Duitse.

Volgens mij zijn er ook nog heel wat dergelijke glasplaten bewaard in Duitsland (Freiburg?).
Heeft iemand ervaring met bestellen van luchtfoto's in Duitsland
? Kunnen die bv volgens de Duitse kaartindex worden besteld? Bv quadrant 6450? De Duitse taal is niet mijn specialiteit vandaar dat ik eens hoor op het Forum of iemand deze weg van handelen kent?

Groeten, Marc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Foto's BelgiŽ 1914-1918/Belgium 1914 - 1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: