Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Belgen in Dunshanglin Ierland in 1915

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Overige oorlogstonelen in BelgiŽ Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
morseop

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2009 17:38    Onderwerp: Belgen in Dunshanglin Ierland in 1915 Reageer met quote

Beste allemaal,

Bij de opzoekingen voor mijn familiekunde merk ik dat mijn grootvader en moeder gehuwd zijn in Dunshanglin Ierland in 1915.
Men heeft me de huwelijksakte opgestuurd maar nu beginnen natuurlijk de vragen.
Mijn grootvader was een Oostendse vissers die in de loop van de oorlog blijkbaar toch moet ingelijfd zijn en waarschijnlijk bij de pontonniers.
Wie kan me informeren of richting geven hoe ik meer kan te weten komen.
Ten eerste, hoe komen ze in Ierland terecht, want de meesten zaten in Schotland of Engeland.
En hoe komt een visser toch in het leger terecht waren die dan niet vrijgesteld zoals in mijn legerperiode in 1968?

Met dank,

Marcel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Overige oorlogstonelen in BelgiŽ Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: