Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
aglooka
|
Geplaatst: 11 Okt 2009 7:43 Onderwerp: Technische vraag. |
|
|
Is het mogelijk om in een wiki page
1. een verwijzing te plaatsen in een artikel naar een andere plaats binnen het artikel zelf ? (ik vermoed van wel, zelfde systeem als bij verwijzen naar voetnoten ?)
2. Vanuit een ander artikel een verwijzing te plaatsen naar een plaats binnen in een ander artikel (gemakkelijk om te verwijzen naar varianten bijvoorbeeld)
bedankt !
Aglooka |
|
Naar boven |
|
 |
wvanrosm
|
|
Naar boven |
|
 |
aglooka
|
Geplaatst: 11 Okt 2009 11:53 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, had ik al gelezen, maar de dingen die ik vroeg kunnen dus inderdaad niet, maar ja, we vinden wel manieren om het gewoon textueel op te lossen (bv: zie [[link]]: onderdeel varianten, variant 2)
Trouwens heel die wiki zit goed in elkaar, wie is zo moedig geweest om daar zoveel energie in te steken ? (het programmeren bedoel ik dan)
veel groeten,
Aglooka |
|
Naar boven |
|
 |
wvanrosm
|
Geplaatst: 11 Okt 2009 12:13 Onderwerp: |
|
|
De mogelijkheid van referenties (mocht je dat bedoelen) zit voor zover ik weet niet in deze oude wikiversie. Je zou het even kunnen uitproberen door ref-tags te plaatsen en een sjabloon uit wikipedia te kopiëren (mocht dat al nodig zijn).
mvg, Wim |
|
Naar boven |
|
 |
aglooka
|
Geplaatst: 11 Okt 2009 12:33 Onderwerp: |
|
|
OK, ik zal er eens mee experimenteren devolgende keer als ik het nodig heb (ik ben niet zo'n enthousiast software "ontwikkelaar ) , maar het zal wel lukken met je tip.
bedankt
Aglooka |
|
Naar boven |
|
 |
Lingekopf Bismarck

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 16013 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 11 Okt 2009 13:54 Onderwerp: Re: Technische vraag. |
|
|
aglooka @ 11 Okt 2009 8:43 schreef: | Is het mogelijk om in een wiki page
1. een verwijzing te plaatsen in een artikel naar een andere plaats binnen het artikel zelf ? (ik vermoed van wel, zelfde systeem als bij verwijzen naar voetnoten ?)
2. Vanuit een ander artikel een verwijzing te plaatsen naar een plaats binnen in een ander artikel (gemakkelijk om te verwijzen naar varianten bijvoorbeeld)
bedankt !
Aglooka |
of 1 kan weet ik niet (nog nooit nodig gehad), maar 2 kan wel degelijk. Kijk eens op de bewerkingspagina van het artikel over Ieper, daar zie je hoe Sniper het heeft opgelost.
Overigens, de huidige WIKI-software is voor 99,9% gelijk aan de gewone internationale. _________________ "Setzen wir Deutschland, so zu sagen, in den Sattel! Reiten wird es schon können..... "
"Wer den Daumen auf dem Beutel hat, der hat die Macht."
Otto von Bismarck, 1869 |
|
Naar boven |
|
 |
wvanrosm
|
Geplaatst: 11 Okt 2009 16:58 Onderwerp: Re: Technische vraag. |
|
|
Lingekopf @ 11 Okt 2009 14:54 schreef: | Kijk eens op de bewerkingspagina van het artikel over Ieper, daar zie je hoe Sniper het heeft opgelost. Overigens, de huidige WIKI-software is voor 99,9% gelijk aan de gewone internationale. |
De "oplossing van Sniper" (met alle respect voor Sniper natuurlijk) staat gewoon in de link die ik noemde, en Aglooka zegt dat hij dat niet bedoelt. De versie van WO1Wiki is 1.5, en wikipedia is inmiddels aan release 1.16 toe. Het aantal wijzigingen en uitbreidingen is legio, en echt iets meer dan "0,1%". Ik denk eerder in de richting van 30 of 40%.
mvg, Wim |
|
Naar boven |
|
 |
Fritz Kempf Ere WikiMusketier
Geregistreerd op: 4-4-2006 Berichten: 10370 Woonplaats: Wipers (Ieper)
|
|
Naar boven |
|
 |
wvanrosm
|
Geplaatst: 11 Okt 2009 17:05 Onderwerp: |
|
|
sniper snoop @ 11 Okt 2009 18:01 schreef: | Al eens geprobeerd. Veel te ingewikkeld. | Toch staat het er gewoon bij hoor...
mvg, Wim |
|
Naar boven |
|
 |
aglooka
|
Geplaatst: 11 Okt 2009 17:29 Onderwerp: |
|
|
Ik zal, wel zien, ik zal wel eens wat spelen in de zandbak als ik goesting heb. (ondertussen zit ik met dat artikel over het Paris-kanone....zoveel tegenstrijdigheden (maar die laat ik er uit of reken zelf effe bepaalde zaken na), heb al spijt dat ik eraan begonnen ben, maar zal blij zijn als het af is)  |
|
Naar boven |
|
 |
|