Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Belgische WO I figuren 1/35

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Modelbouw/wargames Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ronald Schoenmakers

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 8:23    Onderwerp: Belgische WO I figuren 1/35 Reageer met quote

Dames en heren

Ik ben een beetje bezig met een modelbouw idee
zie http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=19228
(en dan gaat het mij vooral om de laatste foto in de topic)

een priesterfiguurtje heb ik al

en nu ben ik op zoek naar belgische figuurtjes WO I schaal 1/35

na verwoede pogingen op internet (google) ben ik tot bedroevend weinig gekomen (of te wel: niks,nada, noppes Crying or Very sad )

Zijn er misschien mensen hier die mij kunnen helpen of alternatieven kunnen aanreiken ?

bij voorbaat dank

greetz
Ronald
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
derwisj

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

scale link heeft belgische figuurtjes maar...
ze zijn 1/32, vroegoorlogs en ik heb ze nog nooit in het echt gezien dus ken de kwaliteit niet...
http://www.scalelink.co.uk/acatalog/Belgian_Soldiers.html
pascal
David V

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2009 20:42    Onderwerp: belgische figuurtjes Reageer met quote

Hoi,

Scale Link is heel verdienstelijk maar tevens zeer oud, en figuren verkopen op tekening dateert wel uit een heel ver verleden (Historex deed dat ook). Ondertussen is er wel veel beter beschikbaar op de markt, maar inderdaad bijna niks wat de Belgen betreft.
Een beter vertrekpunt is IMHO ťťn of ander resin figuurtje dat wat lijkt op Belgen met de rest er zelf aan bijgebracht. Kopjes en handen (Hornet), en zelfs helmpjes kan je eenvoudigweg apart kopen. Indien scratchbuilden je niet vreemd is zal je wel een goed resultaat bekomen.
Niet vergeten dat de Belgen tijdens WOI van bijna niks op gebied van uitrusting tot uitstekend op dat vlak gepresteerd hebben tegen het eind. User Paddy zal je hierbij zeker kunnen helpen.

Je idee is alvast uitstekend en ik ben erg benieuwd naar de uitwerking ervan,

David
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Modelbouw/wargames Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: