Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Bayernwald

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Herdenkingen en Maandagenda Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Luk

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2009 21:53    Onderwerp: Bayernwald Reageer met quote

Opendeurdag Bayernwald Wijtschate

Op zaterdag 15 Augustus is de Duitse loopgravensite Bayernwald ( Voormezelestraat te Wijtschate) gratis toegankelijk. Er is een gids aanwezig van 10u tot 16u. Info: VVV Heuvelland Reningelststraat 11, 8956 Kemmel T 057 45 04 55 toerisme@heuvelland.be

Datum: 12/07/2009 10:00, 15/08/2009 10:00
Gemeente: Heuvelland
Genre Vorming
Prijs Gratis
Email toerisme@heuvelland.be

Meer informatie www.wattedoen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2009 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Aanwezig! Niet omdat het gratis is, maar omdat ik er dan overtuigd ben dat ik in de loopgraven loop zonder dat ik een afsprak moet maken. Btw, het is bijna herfst. Dus beter nu nog veel doen, dan in de herfst. Smile

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Arisaka70

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2009 0:28    Onderwerp: Opendeurdag Bayernwald Wijtschate Reageer met quote

Afgelopen vrijdag net geweest Very Happy

De helft is al niet meer toegankelijk helaas.....

Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2009 7:26    Onderwerp: Reageer met quote

Mss is het beter om delen niet toegankelijk te maken? Als je al weet dat dit authiek is + zwakke constructie (weersomstandigheden) + duur van herstel.

FHSW Wikia
Naar boven
Arisaka70

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2009 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

sniper snoop @ 03 Aug 2009 8:26 schreef:
Mss is het beter om delen niet toegankelijk te maken? Als je al weet dat dit authiek is + zwakke constructie (weersomstandigheden) + duur van herstel.

Het is alleen zo jammer, en dat de kosten van het onderhoud hoog zullen zijn is zeker.
Het is wel jammer, ik kom er de laatste jaren geregeld en je ziet het achteruit gaan..
Dat huis op de hoek: Daar zijn ze anders ook eens even een tijd aan bezig zeg Surprised
Dat schiet niet echt op...
Piron

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2009 12:34    Onderwerp: Re: Opendeurdag Bayernwald Wijtschate Reageer met quote

Arisaka70 @ 03 Aug 2009 1:28 schreef:
De helft is al niet meer toegankelijk helaas.....

Nogal logisch dat het zo snel achteruitgaat. Tijdens de oorlog was het onderhoud, de versterking en uitbreiding van het loopgravensysteem hoofdbezigheid nummer 1 aan beide zijdes. Het is niet omdat we in vredestijd leven dat de natuurlijke omstandigheden (water, grond, weer en wind) zich hier aan aanpassen. In Bayernwald heeft men gekozen voor een getrouwe reconstructie, met de authentieke methodes (houten A frames, gevlochten takken, planken vloer,...) zonder voldoende rekening te houden met de gevolgen hiervan zoals een permanent onderhoud.

Los van deze onderhoudskwestie zit je ook nog met een huizenhoog veiligheidsrisico. Niemand kan garanderen dat er niet eens een wand van een loopgraaf inklapt en er een bezoeker bedolven wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 04 Aug 2009 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

In Brussel-Zuid kreg ik ook zeeziek toen ik wat voegen zagen. Niet afgeborsteld, nada. Zelfs niet effen. En de stootvoegen, die waren hol! Mijne ex-baas zei altijd: je moet eens met uwen duim erin duwen. Geraak je er niet in, dan zit ie vol en goed!

Maar goed, terug naar Bayernwald zeker?

FHSW Wikia
Naar boven
patrick vc

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2009 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind het nochtans simpel...
toen ik er in de jaren 80 en 90 vele malen een bezoek bracht en op eigen initatief een weg zocht in dat (toen klein overwoekermusem vond ik het vreemd dat men het museum zomaar liet wegkwijnen in de grond
het was enorm vuil en de loopgraven en bunkers lagen er verschrikkelijk en soms ontoegankelijk bij
ik geef toe dat ik er soms aan dacht om de opgestapelde lege obussen mee te nemen maar ik ben gene dief
DUS !! ik vind had men er tijdig aan gedacht om de gehele boel te reconstrueren en indertijd met man en macht alles op te beuren men veel verder had gestaan dan nu want nu geeft men het een prachtige opknapbeurt maar laten dan de verdere opschikkingsbeurten achterwege zodat men steeds voor verdere problemen komt te staan !!!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Yahoo Messenger MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Herdenkingen en Maandagenda Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: