Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Vocht Duitsland op eigen grondgebied ? |
WEL |
|
75% |
[ 6 ] |
NIET |
|
25% |
[ 2 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 8 |
|
Auteur |
Bericht |
Price of Glory

|
Geplaatst: 19 Jul 2009 21:30 Onderwerp: Vocht Duitsland op eigen grondgebied ??? |
|
|
Vocht Duitsland op eigen grondgebied ???
Ik heb al een in boeken en artikels gelezen dat Duitsland min of meer na de slag om de 1e Slag om Marne die zij verloren in de verdediging gingen, onderandere omdat zij niet op eigen grondgebied vochten.
Maar Elzas/Lorharringen was destijds wel Duits gebied en de Fransen hadden er toch (al waren het maar kleine stuken) gedeelten van terug verovert.
Dus eigenlijk vocht Duitsland voor een klein deel op en om eigen grondgebied. _________________ Wars begin where you will, But they do not end where you please.
"All Wars Arise For The Possesion Of Wealth" (Plato)
http://www.ahwk.fr |
|
Naar boven |
|
 |
Richard
|
Geplaatst: 21 Jul 2009 22:25 Onderwerp: |
|
|
Wat wil je door middel van deze poll precies te weten komen?
Veronderstel je dat er Duitse militairen waren die fanatieker vochten omdat de Fransen tijdelijk een paar vierkante kilometers aan Duits grondgebied bezet hielden?
Waren de Britten een wereldoorlogje verder zo verbeten omdat de Duitsers een paar Britse eilandjes in Het Kanaal veroverd hadden?
Als dit soort trivialiteiten al invloed hadden, dan slechts zéér marginaal. Lijkt me. |
|
Naar boven |
|
 |
Wattman
|
Geplaatst: 22 Jul 2009 8:20 Onderwerp: |
|
|
Richard @ 21 Jul 2009 23:25 schreef: |
Veronderstel je dat er Duitse militairen waren die fanatieker vochten omdat de Fransen tijdelijk een paar vierkante kilometers aan Duits grondgebied bezet hielden?
|
Dat men met een fanatieke tegenstand geconfronteerd werd in vergelijking met de opmars richting Duitsland daarvoor gold in WW2 voor de Westwall en Oostfront wel, meen ik. |
|
Naar boven |
|
 |
|