Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
imperator
|
Geplaatst: 05 Jun 2009 19:01 Onderwerp: springtuig of niet |
|
|
Hallo
Vandaag 5 juni, heb ik in merelbeke melding gemaakt van een eventueel springtuig. De politie kwam ter plaatse en dovo was verwittigd. Ik kon echter niet blijven wachten en weet dus niet wat het zou geweest zijn. Zou het mogelijk zijn om van iemand van dovo te weten te komen wat het was. Voor mij een kwestie van of het nuttig was van wat ik gedaan heb, of dat ik belastinggeld verkwist heb.
Vriendelijke groeten |
|
Naar boven |
|
 |
Percy Toplis

|
Geplaatst: 05 Jun 2009 19:27 Onderwerp: Re: springtuig of niet |
|
|
imperator @ 05 Jun 2009 20:01 schreef: | (...) of dat ik belastinggeld verkwist heb. |
Ik denk dat je in dit geval bij twijfel nooit belastinggeld verkwist, Imperator.
Als je het niet doet en het ding ontploft of wat dan ook, sla je jezelf de rest van je leven voor je hoofd. _________________
“I hope you live a life you are proud of. If you find that you are not, l hope you have the strength to start all over again.
- F. Scott Fitzgerald
|
|
Naar boven |
|
 |
BENZ
|
Geplaatst: 05 Jun 2009 21:50 Onderwerp: |
|
|
Van hetzelfde gedacht ! |
|
Naar boven |
|
 |
Kleine Vuurkruiser
|
Geplaatst: 05 Jun 2009 23:14 Onderwerp: |
|
|
Waar juist heb je dat spul gevonden?
En hoe zag het eruit? |
|
Naar boven |
|
 |
imperator
|
Geplaatst: 05 Jun 2009 23:24 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er een paar foto's van , maar weet niet hoe ik deze hier moet plaatsen. Het lijkt op de kop van een steelhandgranaat (dan zonder de houten steel) heeft ongeveer een diameter van 25 a 28 cm en zo een 30 cm lang. Met opzij gelijk een pin die er uitkwam. En dikwandig dus zwaar. |
|
Naar boven |
|
 |
Fritz Kempf Ere WikiMusketier
Geregistreerd op: 4-4-2006 Berichten: 10370 Woonplaats: Wipers (Ieper)
|
Geplaatst: 06 Jun 2009 0:08 Onderwerp: |
|
|
imperator @ 06 Jun 2009 0:24 schreef: | Ik heb er een paar foto's van , maar weet niet hoe ik deze hier moet plaatsen. Het lijkt op de kop van een steelhandgranaat (dan zonder de houten steel) heeft ongeveer een diameter van 25 a 28 cm en zo een 30 cm lang. Met opzij gelijk een pin die er uitkwam. En dikwandig dus zwaar. |
Zeker niet.
Ik heb hier eentje liggen en ik weet absoluut (zonder eerst te meten) dat dit niet de afmetingen zijn. Ofwel andere granaat, ofwel jij die verkeerd meet/schat. Bovendien waren het touwtjes en geen pinnen. enkel de 15 had heel in het begin een pin, maar dit verdween toen snel.....zeer snel. Ook waren de potten amper een kleine centimeter dik. Dus ook niet dikwandig. mail eventueel de foto's naar mij toe. Ik zorg ervoor.
linkpaginaWereldoorlog@gmail.com
 _________________ "Kennscht mi noch?" ~~~ Who is the real "Fritz Kempf"?
Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men
FHSW Wikia |
|
Naar boven |
|
 |
derwisj

|
|
Naar boven |
|
 |
maxmadmartin
|
Geplaatst: 06 Jun 2009 18:38 Onderwerp: |
|
|
in de DOVO bestaat een gouden regel ...indien je het " object" niet kan identificeren beschouw het als gevaarlijk !!
een bodemvondst kan heel gevaarlijk zijn ,hoe onschuldig het er ook uit ziet!!
verkwisting van belastingsgeld ...??? liever een stuk metaal komen ophalen dan een ongeluk met oorlogsmatriaal.
trouwens komt DOVO allle mogelijke springtiugen gratis ophalen,dus liever afblijven en de mensen hun werk laten doen ,die betaald worden met onze belastingen (wij betalen die ook hoor)
grtz MMM _________________ People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises. |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 07 Jun 2009 7:34 Onderwerp: |
|
|
maxmadmartin @ 06 Jun 2009 19:38 schreef: | in de DOVO bestaat een gouden regel ...indien je het " object" niet kan identificeren beschouw het als gevaarlijk !!
een bodemvondst kan heel gevaarlijk zijn ,hoe onschuldig het er ook uit ziet!!
verkwisting van belastingsgeld ...??? liever een stuk metaal komen ophalen dan een ongeluk met oorlogsmatriaal.
trouwens komt DOVO allle mogelijke springtiugen gratis ophalen,dus liever afblijven en de mensen hun werk laten doen ,die betaald worden met onze belastingen (wij betalen die ook hoor)
grtz MMM |
Je betaald dus gewoon uw eigen loon?
De foto's! Zeker geen Steeltje.... Ook geen Stokes granaat. Dus geen 2 (Apple Mortier), 3 en 4 inch. Deze zagen trouwens er anders ui (zie derde foto voor de vorm van de 3 e4 inch. Zie vierde foto voor de 2 inch).
Foto's die ik bij voeg:
3/4 Inch.
2 Inch.
 _________________ "Kennscht mi noch?" ~~~ Who is the real "Fritz Kempf"?
Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men
FHSW Wikia |
|
Naar boven |
|
 |
maxmadmartin
|
Geplaatst: 08 Jun 2009 19:19 Onderwerp: |
|
|
t'is een duitse "lanz" loopgraafmortier.
hij ligt al bij ons
grtz MMM _________________ People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
Percy Toplis

|
Geplaatst: 08 Jun 2009 19:31 Onderwerp: |
|
|
Good call, Imperator!  _________________
“I hope you live a life you are proud of. If you find that you are not, l hope you have the strength to start all over again.
- F. Scott Fitzgerald
|
|
Naar boven |
|
 |
imperator
|
Geplaatst: 08 Jun 2009 22:58 Onderwerp: |
|
|
Merci mensen, en aan dovo , jullie maken de wereld beter. Al is uw job o zo gevaarlijk. |
|
Naar boven |
|
 |
Libi

|
Geplaatst: 01 Jul 2009 19:47 Onderwerp: Munitie?? |
|
|
Munitie is soms moeilijk te herkennen. Sommige munities lijken helemaal niet op munitie. Andersom is het ook waar dat sommige andere objecten op munitie lijken zonder dit te zijn.  _________________ Ik ben geen pessimist, ik ben een optimist ... met ervaring
Hoop is uitgestelde teleurstelling... |
|
Naar boven |
|
 |
|