Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
doke
|
Geplaatst: 13 Dec 2008 11:34 Onderwerp: aantal doden |
|
|
Hallo iedereen
Wij zijn momenteel bezig met een onderzoeksrapport over het verdrag van versailles. het enige dat ontbreekt, en dat wij niet kunnen vinden, is het aantal doden (alle landen samen) per maand of per jaar. het algemeen dodentol per land vinden we makkelijk terug, het enige probleem is een opdeling, zodanig dat wij een grafiek kunnen maken van het geweld. (aantal doden op de y-as, belangrijke gebeurtenissen op de x-as).
weet iemand hier raad? waar kan ik dit makkelijk terugvinden?
alvast bedankt! |
|
Naar boven |
|
 |
cossee
|
Geplaatst: 13 Dec 2008 21:03 Onderwerp: |
|
|
 |
|
Naar boven |
|
 |
Richard
|
Geplaatst: 14 Dec 2008 0:29 Onderwerp: |
|
|
Voor zover ik me kan herinneren heb ik nooit een serieuze grafiek gezien met een x- en een y-as, waarop je als het ware de rustige en de roerige perioden van ’14 – ’18 kunt aflezen. Ondanks dat ik betwijfel of een dergelijke grafiek zich laat samenstellen – het blijkt al moeilijk genoeg een betrouwbaar totaaloverzicht te maken - ben ik echter zéér geďnteresseerd. |
|
Naar boven |
|
 |
doke
|
Geplaatst: 14 Dec 2008 12:16 Onderwerp: |
|
|
inderdaad het lijkt mij heel moeilijk, en de gepaste info is ook niet terug te vinden. wat een prof soms kan vragen aan zijn studenten.... toch kan zo een grafiek zeer overzichtelijk te zijn, alleen betwijfel ik of dit mogelijk is voor de eerste wereldoorlog aangezien het zo een gewelddadig conflict was gedurende de hele periode
moesten wij eruit komen dan laat ik het jullie weten  |
|
Naar boven |
|
 |
Paddy

Geregistreerd op: 9-11-2007 Berichten: 9280 Woonplaats: Idiot Trench, Dendermonde
|
|
Naar boven |
|
 |
schiptje

|
Geplaatst: 14 Dec 2008 12:35 Onderwerp: |
|
|
De enige oplossing die ik zie is inderdaad één as als tijdsband te gebruiken. De verschillende slagen plaatsen op datum. En dan de veronderstellende (!) aantallen per slag op te zoeken en te plaatsen op de andere as. Dan bekom je ongeveer een grafiek.
Hier alvast wat statistische cijfers van het Britse leger;
http://www.1914-1918.net/faq.htm
Onderaan deze site werd reeds een soort tabel gemaakt voor de slagen bij Ieper. http://www.users.globalnet.co.uk/~dccfarr/summary.htm
Nog veel zoekplezier! _________________ Mijn grootvader Sergeant-Majoor Ryckeboer Richard (1895-1981).
3de Linie, 2de Linie en het 22ste Linie Regiment (27 mei 1913 - 11 november 1919)
http://blog.seniorennet.be/bmb_oeren/ |
|
Naar boven |
|
 |
kiwii_17
Geregistreerd op: 13-10-2008 Berichten: 413 Woonplaats: West-Vlaanderen
|
Geplaatst: 23 Jan 2009 11:31 Onderwerp: |
|
|
cossee @ 13 Dec 2008 21:03 schreef: |  |