Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

1:12 WO1 boekwinkeltje
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Modelbouw/wargames Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2009 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

sniper snoop @ 13 Jan 2009 22:46 schreef:
Leuk met die .22 Cal patroontjes. Heb je nog wat nodig? Ik kan gerust een paar missen voor u. Wink

Bedankt voor je compliment en aanbod Snaaip! Ik heb nog een paar van die hulsjes liggen om eventueel te beschilderen zodat het kleinen trench art hulsjes worden. Mocht ik er nog nodig hebben, dan laat ik het je weten!

Greetz, Stanneke/Margreet Cool Cool
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2009 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Zegges Margreetje, ik zal in de loop van het jaar 'moeten' verbouwen van mijn madam, kom jij dat niet doen? Evil
Ik heb zo'n vermoeden dat het beter gaat aflopen dan dat ik de mouwen opstroop. Embarassed
barthas

BerichtGeplaatst: 14 Jan 2009 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

geweldig
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2009 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de lovende woorden!
Ik ben even bezig geweest met de etalages. Die waren nog te leeg en dat kan natuurlijk niet. Ik had nog wat hulsjes liggen en daarvan heb ik er nu gebruikt om de etalages wat meer te vullen. Ook nog een paar boekjes in de etalage gezet. Maakt een betere, en vooral uitnodigender, indruk.

De foto's zijn niet zo scherp als ik wilde. Donkere hoek en de flits weerkaatst teveel in de ramen. Maar het is toch goed te zien.
De inrichting van de etalages zal regelmatig nog wel veranderen en dan laat ik dat natuurlijk ook weer zien! Smile

Greetz, Margreet/Stanneke Cool Cool
Nicurb.

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2009 13:14    Onderwerp: Verzamelen en verzamelingen Reageer met quote

mrs Stan @ 13 Jan 2009 21:57 schreef:
Nieuwe foto's dus. Smile
Ik ben verder gegaan met het verwerken van zo'n anderhalf A4tje vol covertjes, en voor één boekje en voor een kaartenalbum ook een aantal bladzijdes.
Na veel knip-, meet-, schilder- en plakwerk een doosje vol boekjes en alvast één foto ingelijst voor in de winkel te hangen.

Ik sorteer de boekjes wat voordag ik ze in in de winkel plaats. Beetje meer soort bij soort zetten nu. Dat was gedeeltelijk al gedaan, maar met nu nog meer.

Ik sta altijd verbaasd om uw schitterend werk te bewonderen.
Dat moet je toch maar doen, een dikke proficiat uit Belgie
Met vriendelijke groeten.
Urbain
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wienne

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2009 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
De foto's zijn niet zo scherp als ik wilde. Donkere hoek en de flits weerkaatst teveel in de ramen.

Breng je het winkeltje mee naar Langemark?

Anders als je bij mij passeert neem ik er een reeks foto's van bij mij thuis. Heb een degelijke macro set-up die ik gebruik voor de foto's op onze modelbouw-site... Zowat alle fotomateriaal op de link in mijn sig is door mij gedaan.
(Om je een idee te geven: de geel-bruine tank op de 1ste pagina is niet groter dan zo'n 7 cm...

Anders een tip: probeer eens met je fototoestel op een statief te zetten en je flits uit te zetten. Reken dan wel op lange sluitertijden, maar als je toestel op statief staat speelt dat minder een rol.
Als je kan met je toestel en je weet hoe, wat overbelichten kan helpen om donkere hoeken 'uit te klaren'.
In zulke moeilijke gevallen neem ik altijd een belichtingstrapje: 1x met de instellingen, 1x 1 stop overbelicht en 1x 2 stops over belicht. Soms ga ik nog fijner en werk in 1/3 stops. Vroeger was dat gewoon onbetaalbaar met film maar nu digitaal moet je naar niets meer kijken.

Wienne

Wienne's site
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2009 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je tip Wienne! Een statief, helemaal niet aan gedacht! Ik zal daar mee nog eens proberen. Smile

Het pandje meenemen naar Langemark is niet meteen de bedoeling omdat vooral het museum nog erg leeg is en alles, behalve de serviesjes in de souvenierkast, los in het pand staat. En mocht het regenen, het pand mag niet nat worden wat dan gaat het behang er aan.. (printer inkt) Neutral
Maar ik houd het nog wel in overweging. Nog niet helemaal definitief een nee. Smile Confused speechless

Greetz, Margreet/Stanneke Cool Cool
Richard

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2009 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

Bouw anders een miniatuurverhuiswagentje...
Naar boven
Matthijs

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2009 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Het is anders echt fantastisch hoe je bezig bent met je winkeltje, Margreet! Ik volg je topic met veel plezier en bewondering!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Jonas

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2009 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf dit ook volgen.. Echt prachtig en speciaal.! Smile
And the soldiers how they die,
And the ladies loudly cry,

We died in hell,they called it Passchendaele.
Naar boven
.303

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2009 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Echt schitterend Smile
Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2009 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie reacties en complimenten!
Ondertussen tijd om weer eens wat update foto's te plaatsen.
Ik heb nu maar eens ons statief er bij gepakt om foto's te maken.
Eerst nog een paar van het front en de ingerichte etalage.

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2009 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Een aantal nog te verwerk boekcovertjes, postkaartjes en wat eerste dag envelopen, en tussen de knijper flyers van het Hooge Crater Museum en het Rampart war Museum

De andere foldertjes al gemaakt en in het folderrekje geplaatst. Klein probleempje nu; het is al vol! Geen plaats meer voor de flyertjes en andere (nog te maken) folders. Binnenkort maar eens een groter rek voor de folders maken..

Voor de postkaarten inmiddels een eerstje rekje gemaakt. Daarvan nog even geen foto's wat er moeten nog wat meer postkaartjes in komen Cool
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2009 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

De boekenkasten beginnen steeds meer gevuld te geraken. Vooral in de voorste kast staat al een aardige voorraad.

Maar ook achterin zijn er weer wat boeken bij gekomen in het gedeelte met de romans, tweedehands en antiquariaten.

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2009 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Een paar close up foto's van een boekje waarin ik bedrukte bladzijdes heb gedaan.

Ook de boek + doos met stereofoto's een miniatuurversie van gemaakt. Onder het luikje in de doos moet nog de (moderne) stereoscoop komen. Nog even bedenken hoe ik de precies ga maken..
Het boek heeft ook bedrukte bladzijdes.

Greetz, Margreet/Stanneke Cool
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

En het groeit verder!
Vandaag de postkaartenstandaard zover klaar gemaakt dat hij in de winkel kon worden geplaatst en dat ik hem nu kan tonen.
De postkaartenstandaard die ik eerst probeerde te maken naar een werkbeschrijving uit een poppenhuisblad maken werd niks. Dus heb ik zelf iets ontworpen. Eigenlijk veel leuker! Uiteindelijk is dit het resultaat.

De gebruikte matrialen van deze standaard zijn: hout 1 mm dik (dun zeg maar), 2 satéprikkers, knutselkaarton en afvalkarton en transparante plastiek van een kerstkaartendoos.

Een aantaal van de foto's die ik gebruikte voor de postkaarten moet jullie, of toch zeker enkelen onder jullie, bekend voorkomen Cool speechless
Ik moet er nog een paar bijmaken zodat het rek nog wat voller is en de kaarten wat meer rechtop blijven staan.

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 07 Feb 2009 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

Het maken van miniaturen gaat lekker en dus weer wat update foto's!

Ik heb nu wat items voor in het museum gemaakt.

Dit item stond op Marktplaats. Ik was niet de koper, maar vroeg de verkoper of hij me de afmetingen kon mailen. Meteen ook goede foto's er bij en zo dit miniatuur er van gemaakt.
Het lintje in de Belgische kleuren is gemaakt van 3 losse kleine draadjes naaigaren.

Het uitgeprinte deel met lintje op een klein stukje kunstleer gelijmt, en zo een leuk miniatuurtje voor in het museum!

Ik heb voor het eerst metaalfolie gewerkt en een eerste poging om daaruit een IJzerpenning, Vuurkruismedaille en trench art brievenopener te maken..
Een loep zou daarbij handig kunnen zijn Smile

Van de 2 kaartensetjes van Ieper die ik onlangs kocht heb ik ook miniatuurversies gemaakt voor in het museum. Ik heb de kleine losse kaartjes met was wax op een stukje transparant plastiek bevestigd zodat ze niet bij het minste of geringste wegwaaien Cool

De vitrine zoals hij er voorlopig bij staat..

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 07 Feb 2009 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook weer wat boekjes er bij gemaakt.

Eentje met bladzijdes.

Even een foto'tje van de beide kasten nadat ik de voorraad boekjes weer had aangevuld.

De kasten weer terug geplaasts. Ondertussen hangen er ook wat meer foto's en schilderijtjes in de winkel en langs de trap.

Tja, en toen was de accu van m'n camera leeg Yvonne blik Cool Foto's van de andere kant van de winkel komen dus later..

Greetz, Margreet-Stanneke Cool
Benny Vinke

BerichtGeplaatst: 07 Feb 2009 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Echt schitterend.
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 07 Feb 2009 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie compimenten!
De poesjes op de trap, en boven in het museum zitten er ook een paar, brengen het geheel alvast een beetje tot leven. Later komen daar natuurlijk ook nog Stanneke zelf en bezoekers van de winkel en het museum bij... speechless

Ondertussen is de accu van de camera weer opgeladen dus nog een paar foto's er bij!

Tegen de trap zelf, achter de toonbank wat foto's. Op de muur langs de trap zijn er een paar schilderijtjes bij gekomen. Op de voorgrond, op de zijkanten van de boekenkasten, een paar foto's en een schilderijtje die mooi zichtbaar zijn in de etalages als de voorgevel dicht is.

Overzichtje. Ook op de binnenkant van de gevel alvast een paar foto's opgehangen.

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2009 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

Weer een paar updatefoto's

In dit doosje "Lest we forget" pins. Ze lijken op de pin die naast het doosje ligt. Het knippen... bijna niet te doen! Laughing

Dvd's horen natuurlijk ook in de winkel te staan. Meteen nog wat kaartjes voor in de postkaartenstandaard er bij gemaakt.
In het klein vitrinetje liggen alvast een paar journees en een capbadge voor in het museum

De dvd's hebben een plaatsje gekregen in de boekenkast achterin de winkel, naast de WO1 romans.

kiwii_17

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2009 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtig gewoonweg!
Naar boven
den Korrigann

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2009 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Schitterend die DVD's ! Dat winkeltje wordt steeds indrukwekkender !
Een mens zou bijna smeken om zoiets in zijn eigen buurt te hebben... (maar dan wel in schaal 1:1)
Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie complimenten! Ondertussen heb ik weer wat boekjes en andere miniaturen voor het winkeltje en het museum gemaakt. Tijd voor wat nieuwe foto's!

Tijdens ons eerste bezoek aan Ieper bijna 2 jaar geleden dit blikje gekocht. Een aandenken aan de dag die veel zou veranderen voor me.
Natuurlijk horen blikjes al deze ook in de souverirskast in Stanneke's winkel.

Het maken van dit blikje een kleine uitdaging. Omdat het 8-hoekig is moesten van de zijkanten 8 scans worden gemaakt. Daarbij natuurlijk ook nog de onder- en bovenkant.
Daarna het passen en meten in Picture it! om het goed te kunnen uitprinten.

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Bijna een jaar geleden toonde Richard ons een bonboniere, een souvenir uit Verdun in zijn verzameltopic. Ik heb toen al verteld dat ik hem voor het minimuseum in het klein zou gaan namaken. Hier dus het resultaat:

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

Wat items in de museumkas; 2 trench art hulsjes, een miniatuur van mijn YMCA bijbeltje, vuurkaart, bijna niet te zien een ring, de bonboniere, lepelen een journee. Daaronder een penning en verkruismedaille.

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Alle nieuwe miniaturen hebben een plaatsje in de winkel en het museum gekregen.

Foto's en kleine aquarelletjes aan de muren en zijkanten van de voorste kasten.

De katten hebben sinds de laatste forum meet gezelschap van wat kleine witte muisjes! Soms laten ze zich even zien.

In de etalage reclame voor de film Passchendaele, de dvd is in de winkel te koop.

Wordt vervolgd....

derwisj

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

mrs stan, misschien kan je ook nog van die kruisjes maken die op een graf geplaatst kunnen worden ziet er niet echt moeilijk uit...
pascal
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 06 Mrt 2009 18:27 schreef:
mrs stan, misschien kan je ook nog van die kruisjes maken die op een graf geplaatst kunnen worden ziet er niet echt moeilijk uit...
pascal

Inderdaad een leuk idee Pascal. En die zullen zeker niet moeilijk zijn om te maken, maar horen er wel bij.
Wat me ook leuk lijkt om te maken is een doosje met die losse poppies. Daarvoor zou ik foto's van zo'n speciale doos moeten hebben en het formaat moeten weten. Als iemand me daar aan kan helpen..

Greetz, Margreet Cool
derwisj

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt mij een opdracht voor sniper snoop...ergens in ieper binnenstappen en zo een doos opmeten... Smile
pascal
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Neutral Neutral Kga mss een doos kunnen bemachtigen. Wink
Kruisje heb ik hier liggen.

aaaah ik zie dat de DVD's geslaagd zijn. Beetje vouwwerk met de loopgravenoorlog. schater

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Benny Vinke

BerichtGeplaatst: 06 Mrt 2009 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben benieuwd hoe de winkelbedienster er uit komt te zien. Een kleine versie van Margreet Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2009 0:33    Onderwerp: Reageer met quote

Benny Vinke @ 06 Mrt 2009 22:49 schreef:
Ik ben benieuwd hoe de winkelbedienster er uit komt te zien. Een kleine versie van Margreet Wink

Cool speechless Laughing

Maar een grote uitdaging dus....

Greetz, Margreet Cool
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2009 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

sniper snoop @ 06 Mrt 2009 22:48 schreef:
Neutral Neutral Kga mss een doos kunnen bemachtigen. Wink
Kruisje heb ik hier liggen.

aaaah ik zie dat de DVD's geslaagd zijn. Beetje vouwwerk met de loopgravenoorlog. schater

Dan gaan die zeker in de winkel komen!!

De dvd's daaraan heb ik nog iets meer zelfs gedaan; er tussen nog wat fijne karton om het wat op te vullen.

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2009 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

Eindelijk weer terug online! We waren een aantal dagen geblokkeerd ivm spamproblemen Yvonne blik Alles gelukkig goed nu, gescand (tig keren) en eindelijk is de connectie hersteld.

Ik heb niet stil gezeten en geknutseld voor het mini museum.
En wat maak je als je niet online kunt en daarvan heel erg van baalt....

Prikkeldraad!!!

Foto van het stukje prikkeldraad met gebruikte matrialen om het te maken. De verf ontbreekt op de foto. Geduld is trouwens ook heel handig bij het maken van 1:12 prikkeldraad Wink Cool

Natuurlijk is het prikkeldraad uit WO1 niet meer mooi zilverkleurig. Hier is het al gedeeltelijk in roestbruin geschilderd.

En het eindresultaat: een stuk roestig miniatuur prikkeldraad!

Of dit al eens eerder in 1:12 is gemaakt, ik zou het niet weten. Ik ben het nog niet eerder tegen gekomen.

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2009 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Het bleek toch iets moeilijker om een doos van de Poppy Appeal te bemachtigen. Ik heb dus vorige week vrijdag een oproep geplaatst op het Great War Forum en daar was iemand, Garth, die zelf foto's van 2 formaten van deze dozen kon leveren, en ook van de er bij horende collectebus! Ik ben dus een aantal dagen druk bezig geweest! De dozen zelf was gemakkelijk want de foto's die Garth leverde waren bijna gewoon een bouwplaat!

Hier het A4tje wat ik op dat moment nog aan het vullen was. Onderaan de 2 doosjes al op maat gemaakt.

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2009 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Zo meteen meer doosfoto's. Natuurlijk zet Stanneke geen lege dozen in haar winkel en museum! Er moesten dus herdenkings poppies worden gemaakt. En niet zomaar een paar... In totaal heb ik er afgelopen weekend 60 gemaakt!

Om te beginnen moest ik natuurlijk zien hoe ik de poppies zou gaan maken. Figuurponsjes zijn van handig in deze hobby, vooral voor het maken van plantjes en bloemen. Ook nu weer. Ik heb een paar van die ponsjes en laten daar nou precies de juiste bij zitten om poppies mee te maken!

Voor de bloem zelf ponstte ik de kleine rondjes. Als je 2 rondjes op elkaar plakt, deels over elkaar, komt het goed overeen met een herdenkings poppy.

Voor de blaadjes bleek dat bloemponsje heel geschikt. Uit elk zo'n bloempje zijn 6 van die poppieblaadjes te halen.
Papier in de juiste kleur was er niet, wel verf. En dus verf ik een stukje papier aan weerszijden en na het drogen ponsen maar!

De steeltjes, ook een verhaal apart. Daarvoor heb ik een fijn stukje naaigaren eerst met lijm ingesmeerd en goed laten drogen. Ondertussen de al in elkaar gelijmde poppies wat bol gemaakt. Daarna het inmiddels hard geworden draadje in heel kleine stukjes geknipt en aan de achterkant van de poppies gekleeft.

Als laatste natuurlijk alle poppies van een hartje voorzien. En ziedaar het eindresultaat; 60 kleine poppies!
Emiel

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2009 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Knap stukje werk!
Naar boven
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2009 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

mrs Stan @ 24 Mrt 2009 20:00 schreef:
Het bleek toch iets moeilijker om een doos van de Poppy Appeal te bemachtigen. Ik heb dus vorige week vrijdag een oproep geplaatst op het Great War Forum en daar was iemand, Garth, die zelf foto's van 2 formaten van deze dozen kon leveren, en ook van de er bij horende collectebus! Ik ben dus een aantal dagen druk bezig geweest! De dozen zelf was gemakkelijk want de foto's die Garth leverde waren bijna gewoon een bouwplaat!

Hier het A4tje wat ik op dat moment nog aan het vullen was. Onderaan de 2 doosjes al op maat gemaakt.

Inderdaad, want iedere winkel heeft maar een doos die ze moeten her vullen. Hierdoor vond ik geen lege.

FHSW Wikia
Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 24 Mrt 2009 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag was m'n A4tje vol en kon er worden geprint. En natuurlijk meteen de 2 doosjes gemaakt. De poppies een beetje over de 2 doosje verdeeld. In de grote doos gaan ook nog herdenkingkruisjes en ander formaat poppies komen. Garth zou die opturen dus ik kan uitkijken naar de post.

De collectebus was een leuke kleine fimo uitdaging. Eerst die kleur mengen want het origineel is een lichte helder rode kleur. Rood en oranje mengen bracht de juiste kleur. En dan kneden en vormen om die aparte vorm er in te krijgen. Niet het handsvat vergeten.

Het etiket heb ik van één van de toegezonden foto's, wat verkleinen en meteen met de rest mee uitgeprint.

En natuurlijk het witte dekseltje met daarin de gleuf waar het geld door moet!

Als laatste een foto met de liniaal er bij om te tonen hoe klein alles nou precies is.

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2009 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels nog wat boekjes gemaakt. Een stuk of wat van boeken van mezelf, maar de meesten van scans die ik van den Korrigann, Snaaip, Arneken en Lingekopf kreeg! Bedankt!!
En ook nog wat aquarelletjes waarvan de originelen op Ebay worden verkocht. Verkleind en ingelijst liggen ze nu klaar voor een plaatsje in het museum.
En niet te vergeten nog een paar dvd's.

De kleine doos met poppies staat nu op de toonbank in de winkel.

En de grote doos met poppies en de collectebus staan in het museum.

De aquarelletjes hebben een plaatsje aan de muur bij de trap gekregen.

De dvd van de film Passchendaele staat nu ook in de etalage.

En natuurlijk blijven scans van boeken welkom want ik ben er nog lang niet!

Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2009 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Die DVD komt me bekend voor. Laughing

FHSW Wikia
Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2009 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens het weekend en vandaag niet stil gezeten!

Te beginnen met een overzicht

Even een plaatje met de pen er bij

Voor de kast met souvenirs wat bekers met foto's er op. De bekers gemaakt van fimo klei. De foto's er na het bakken op aangebracht.

En natuurlijk, zoals eerder aangekondigd, de herdenkingskruisjes.

Ook de kleine kruisjes heb ik van fimo gemaakt. Voorzichtig met een heel fijn scalpel mesje uit een heel dun plakje fimo gesneden. De poppies voor er op maakte ik zoals de eerder gemaakte poppies van papier.

Poppies als deze zijn voor op (de gril van) auto's. Ook weer van fimo gemaakt.

En terwijl ik toch met fimo bezig was natuurlijk meteen een miniatuur kopie van mijn rumkruik gemaakt!

Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2009 15:04    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik het zou zeggen, nie normoal. Very Happy
Gewoon prachtig! Chique!

FHSW Wikia
Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2009 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

Om al de kruisjes en poppies in de winkel te kunnen plaatsen nog maar gauw een paar extra doosjes van de Poppy Appeal gemaakt.

En daar heeft alles nu een plaatsje gekregen. Wat kruisjes er bij in de doos met poppies in het museum.

Voorlopig even in één van de boekenkasten.

De souvenirskast wordt ook iets gevulder.

Richard

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2009 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Om mijn taalgebruik van dertig jaar geleden nog maar eens uit de kast te halen: 'KICKEN!'
Naar boven
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2009 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Mrs Stan,

Wat een werk zeg!!! Gewoon fantastisch!
Proficiat!!!!!
Naar boven
Desiré

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2009 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Monnikenwerk !!! Gewoon prachtig ....
Cool

Als ik de tijd vind, zal ik ook nog eens wat scans maken. (Want ik zie weinig over forten in jouw winkeltje puh Wink )
Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 01 Apr 2009 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie complimenten!!!

Desiré, als je dat wilt doen, graag! Er staan inderdaad nog niet zo veel boeken over forten in de winkel en dat is natuurlijk jammer. Die horen er ook in.
De lijst van wat er precies in staat, of boeken waar ik inmiddels scans/foto's van heb staat hier:
http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=18098
Een onderwerp waarover er nog (zover ik weet) helemaal geen boeken over in Stanneke's winkel staan is zeeoorlog. Maar ook over wapens, uniformen nog niets of weinig. En boeken over deze onderwerpen mogen natuurlijk niet ontbreken!

mrs Stan

BerichtGeplaatst: 13 Apr 2009 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Sinds vandaag is Stanneke's WW1 Books & Museum officieel geopend!
Te gast waren den Korrigann en Snipe.

Hier met Poppy, één van onze cavia's.

Een ontzettend leuke gezellige dag gehad! Bedankt mannen voor de leuke dag en presentjes!

En binnen enkele dagen nieuwe items in de winkel en het museum!

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Modelbouw/wargames Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 3 van 7

Ga naar: