Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Frankrijk - Montfaucon - B&B op loopafstand van memorial

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Hotels, restaurants, café's Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcston

BerichtGeplaatst: 30 Apr 2006 1:20    Onderwerp: Frankrijk - Montfaucon - B&B op loopafstand van memorial Reageer met quote

Hallo allen,

Alweer 2 weken geleden verbleef ik in het mooie Montfaucon, bij een engels pas geopende Bed en Breakfast. Ik hoorde er van via Jean-Paul bij het museum.

Heel kort, 47 euro betaald voor een uitstekende kamer met Engels ontbijt (niet engels en geen ontbijt kan ook). De familie heeft het corporate leven in Engeland opgegeven en heeft de stap gemaakt om naar Frankrijk te vertrekken.

S'morgens nog met de familie een prive tour gehad van het memorial. het bestaat uit een aantal bunkers en een door de Duitsers opgeblazen kerk/kathedraal waarvan het materiaal als bouwmateriaal werd gebruikt voor de bunkers. Wat blijft zijn indrukwekkende restanten een een toren die je op kan klimmen om zo het slagveld te overzien.

Adres:
45 rue Raymond Poincare
55270 montfaucon d'Argonne
malcolm.steel@wanadoo.fr

Oh ja ik heb er geen enkel financieel belang bij deze post. Ben wel blij dat er weer mensen iets aan het openen zijn daar. Een paar jaar geleden reed ik ook door het gebied en stond ik verbaasd over het bijna totale gebrek aan winkels/slaapplaatsen zeg maar toeristische infrastructuur in de Argonne.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcston

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 11:54    Onderwerp: Nu ook een website Reageer met quote

Even een update,

8 dagen geleden weer bezocht, nog steeds een perfecte bed and breakfast goedkoop. Ze vroegen niets extra voor de fles wijn sávonds. Gezellige mensen, zeer gezellige en luxe kamers. Zelf het Marriot waar ik een paar weken geleden sliep kon niet daaraan tippen.

En maar een paar minuten lopen van het Montfaucon memorial en de kapotgeschoten kerk, ook nog voor niet een goede kaart gehad van de directe omgeving.

Ze hebben sinds kort ook een website!
http://www.crispingites.com/

Naast de WO 1 sites en Jean Paul natuurlijk heb ik ook nog Varennes bezocht, de plaats waar Marie Antoinette en de laatste koning gearresteerd werd.
gvdbor

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

mbt die kerk. Ik had het idee dat de kerk al veel eerder kapot was en dat slechts de stenen opnieuw zijn gebruikt.
Vergis ik me daar nu in?
Of hebben we het over een andere locatie.
De locatie die ik bedoel is gelegen vlak naast die hoge gedenktoren waar je ook in kunt klimmen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marcston

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2006 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

gvdbor @ 17 Okt 2006 15:14 schreef:
mbt die kerk. Ik had het idee dat de kerk al veel eerder kapot was en dat slechts de stenen opnieuw zijn gebruikt.
Vergis ik me daar nu in?
Of hebben we het over een andere locatie.
De locatie die ik bedoel is gelegen vlak naast die hoge gedenktoren waar je ook in kunt klimmen.

De kerk staat wel vlak naast die toren, die 1 1/2 week geleden helaas dicht was. (maar je kunt deze wel op via een enorme wenteltrap:)

Volgens mij niet, bij die kerk hangen fotos uit eind 19e eeuw of zo en toen zag hij er nog heel goed uit. Volgens mij zijn die stenen direct gebruikt voor bunkers. En is de kerk op platgeschoten of gesloopt. Het punt daar overziet de hele omgeving. Ik vind het zelf een van de mooiste monumenten, vooral de kerk er achter eigenlijk nog indrukwekkender dan de toren.

Een paar sites met plaatjes, deze links geven voor na aan.
http://www.xs4all.nl/~verdun/Engels/The%20battlefield/Montfoucon/Montfoucon.htm

http://www.webmatters.net/france/ww1_usa_montfaucon.htm

Als iemand iets weet over een toevalige aardbeving of sloopplannen pre 1914 hoor ik dat graag.
gvdbor

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2007 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had gereserveerd bij Malcolm Steel. De contacten waren allemaal heel leuk en dergelijk. Gisteren kreeg ik echter een mailtje dat hij en zijn vrouw vertrekken naar engeland en dit Bed and Breakfast houdt daarmee op te bestaan. Hij heeft althans niet gehoord of evt. kopers ook daarmee door zullen gaan.
Ik kan nu gelukkig terecht bij La Gabrielle.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ignace1770

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2008 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Het is ondertussen verkocht en wij runnen er nu B&B.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Hotels, restaurants, café's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: