|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Fritz Kempf Ere WikiMusketier
Geregistreerd op: 4-4-2006 Berichten: 10370 Woonplaats: Wipers (Ieper)
|
Geplaatst: 28 Jul 2008 21:51 Onderwerp: Amerika in oorlog: Ieperboog |
|
|
Voor het stukje in onze Wiki: Amerika in oorlog: Ieperboog, zoek ik nog info over de Amerikaanse strijdtoneel in de Ieperboog. Ik weet dat de 27th en 30th Infantry Division actief waren en op 4 september 1918 werden afgelost. Dat de 27th meer terrein winst kon maken. De 27th bij Bayerndwald vocht. 30th meer tegenslagen had te verduren. De 30th Langhof Farm verdedigde en een Duitse aanval kon tegen houden. Alleen weet ik precies niet door welke eenheden de 27th en 30th Infantry Division werden afgelost. Heeft iemand soms een idee?
Daarbij zoek ik natuurlijk nog verdere informatie over het Amerikaanse strijdtoneel. Dit van de Amerikaanse landmacht tot de Amerikaase luchtbrigades (Weet niet of die boven de Ieperboog vochten). Of die natuurlijk bestaat want ik heb nog niet veel gevonden van de Amerikaanse deelname in de Ieperboog.
Mvg, Snaaip  _________________ "Kennscht mi noch?" ~~~ Who is the real "Fritz Kempf"?
Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men
FHSW Wikia |
|
Naar boven |
|
 |
Fritz Kempf Ere WikiMusketier
Geregistreerd op: 4-4-2006 Berichten: 10370 Woonplaats: Wipers (Ieper)
|
|
Naar boven |
|
 |
wvanrosm
|
|
Naar boven |
|
 |
Paddy

Geregistreerd op: 9-11-2007 Berichten: 9280 Woonplaats: Idiot Trench, Dendermonde
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|