Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

First aid kit

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Medische verzorging Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mengelman

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2006 19:46    Onderwerp: First aid kit Reageer met quote

Ik vroeg mezelf af wat er zoal in de first aid kits zat als er die al waren ik veronderstel dat er wel verband in zat maar zat er ook morfine of iets dergelijks in tegen de pijn zoals bij de US soldaten tijdens WO2??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Hauptmann

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2006 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Het legermuseum in Brussel had geloof ik een Duitse rugzak met wat medicamenten en flesjes, ik heb geen foto. Zou me echter niets verbazen mocht erik die wel op de plaat hebben.
patrick

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

De commonwealth soldaat had aan de rechteronderkant binnen inzijn tunic een zakje waar een shelldressing in past.. verder geen andere spullen van first aid.

cooee
patrick
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Medische verzorging Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: