Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

mini decoraties

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> BelgiŽ Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
belg1914

BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 19:47    Onderwerp: mini decoraties Reageer met quote

Heb van mijn schoonbroer een doosje ontvangen met mini decoraties. Hij vond dat bij een opkuis van een zolder. Binnen in het doosje staat "Fisch & Cie-Bruxelles". Ik ken weinig of niets van decoraties. Wie kan er wat meer over vertellen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
love4history

BerichtGeplaatst: 04 Mei 2008 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, het doosje hoort duidelijk niet bij de minitjes... Wink
Het is het doosje van "een" medaille 14-18, en wel eentje in klasses (jouw doosje van C(lasse) K(lasse) 1e.
De minitjes zijn een beetje flou van kleur om ze echt te kunnen identificeren. Het enige wat ik meen te mogen herkennen is 3e van links: medaille van de arbeid (1e of 2e klasse?) en 7 van links (blauw/zwart lint) zilveren(?) medaille in de orde van Leopold II.

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
Detlev

BerichtGeplaatst: 20 Jul 2008 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Wel, het doosje hoort duidelijk niet bij de minitjes...

wel, ik beaam het antwoord van love4history.
Ik vermoed dat het doosje van de Burgerlijke Medaille 1e klas 1914-1918 is, of het Burgerlijk Kruis 1e klas 1914-1918.
Wat ik kan zien van die minitjes (de rťvŤrs lintjes zoals men hier pleegt te zeggen) meen ik nog te herkennen :

- die links van de (zilver)medaille Orde Leopold II : Ridder in de Koninklijke Orde van de Leeuw
- die rechts van de (zilver)medaille Orde Leopold II : Medaille van de militair, strijder van de Oorlog 1940-1945

Misschien eens een duidelijker en helderder plaatje posten?

Hopelijk ben je al iets wijzer geworden hieromtrent?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> BelgiŽ Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: