Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

[tv] In Europa-vanaf 11 november op Ned 2
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv,films en Social Media Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 29 Dec 2007 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

1922, Berlijn-Versailles

Aanstaande zondag maken we een reis naar Versailles en Berlijn. Op zoek naar de diplomaten die het Verdrag van Versailles tekenden, een tekst die in Duitsland voor grote onrust zou zorgen. We treden in de voetsporen van de enige man die in staat leek de dreigende chaos te kunnen beteugelen, Walther Rathenau.
Bezoekt u ook vooral onze nieuwspagina voor OVT reportages met uitgebreide analyse en verdieping bij het jaar van deze week: 1922.

http://www.ineuropa.nl/

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard

BerichtGeplaatst: 31 Dec 2007 0:30    Onderwerp: Reageer met quote

Nadat verteld werd dat Versailles in 1918 was, en het niet gecorrigeerd werd (ongelooflijk eigenlijk!), ben ik naar een opname van Die Ludolfs gaan kijken. Een aanrader. En in tegenstelling tot In Europa geen pretenties die niet waar worden gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
eagle

BerichtGeplaatst: 01 Jan 2008 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

De beelden kort samengevat:
"Versailles gezien door Duitse ogen", van zeer dichtbij getekend.
Daarna anatomie van een politieke moord, op Walther Rathenau.
Quote:
Versailles in 1918
is me ontgaan, en als slip of the tongue niet zo belangrijk;
en 's morgens in OVT von der Dunk, zeer relativerend over eerdere bijdragen.
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/vpro/38632114/windowsmedia.asf?start=0:24:56&end=0:55:44&title=In%20Europa%20Salon%20-%201922
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Jan 2008 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

eagle @ 01 Jan 2008 19:56 schreef:
Quote:
Versailles in 1918
is me ontgaan, en als slip of the tongue niet zo belangrijk

Met dertig man redactie en een budget van meer dan 100.000 euro per aflevering hoor je dit soort fouten gewoonweg niet te maken. Temeer omdat de redactie in de persoon van Geert Mak maar heel kort aan het woord was. Door te stellen dat het Verdrag van Versailles al in 1918 werd gesloten, vertel je dat het binnen anderhalve maand na het beëindigen van de vijandelijkheden tot stand kwam en sluit je het voortduren van de hongerblokkade én bijvoorbeeld het feit dat de Duitse krijgsgevangenen - als middels internationale verdragen verboden pressiemiddel -geïnterneerd bleven tot na de ondertekening uit.
De betekenis van de moord op Rathenau werd werkelijk buitenproportioneel gebracht en zet een argeloze kijker volkomen op het verkeerde been.

Beeldcultuur...
Naar boven
RJ

BerichtGeplaatst: 01 Jan 2008 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 01 Jan 2008 21:50 schreef:
De betekenis van de moord op Rathenau werd werkelijk buitenproportioneel gebracht en zet een argeloze kijker volkomen op het verkeerde been.

Beeldcultuur...

Helemaal mee eens. Het mooie in deze aflevering was de historicus die erg levend vertelde over de moord op Rathenau. Maar of dit nu zo belangrijk was? Mwah......had dan aan het einde even een samenvatting gegeven wat voor échte waarde Rathenau voor Duitsland na WO1 heeft gehad.

Zelfs op wikipedia staat de vout van Versailles: http://nl.wikipedia.org/wiki/In_Europa_%28televisieprogramma%29

Volgende week het jaar 1925...Mussolini
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
eagle

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 0:42    Onderwerp: Reageer met quote

Grappige reactie van Richard, hij is naar een ander programma gaan kijken maar heeft toch de aflevering gezien, ik dacht dat alleen vrouwen twee dingen tegelijk kunnen.
De betekenis die de reportage de moord op Rathenau achterlaat, is vooral de aandacht voor de moordenaars, niet zozeer het belang van Rathenau. In de chaotische sfeer werd deze moord gepleegd, niet met de bedoeling het pad voor het derde rijk te effenen.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 1:05    Onderwerp: Reageer met quote

Grappige reactie van Eagle, gelukkig kunnen we nog lachen en blijkt er zoiets te zijn uitgevonden als een televisieprogrammaopneemmachine. Die heb ik een dag later op play gezet en het resultaat heb ik met een scheef oog bekeken. Die Ludolfs op dvd afgespeeld, Mak op video opgenomen.

Ik begrijp die 100.000 euro per aflevering niet. Iedere aflevering wordt het beeld gevuld door wat mensen die - full quote - ongetwijfeld gratis hun verhaal doen. Verder zien we Geert Mak op een station zijn intro doen en zich in zijn afgeschreven semi-oldtimer of in de trein verplaatsen. De originele oude beelden kunnen ook geen kapitaal kosten, ik heb nog niets nieuws gezien.

Maar goed: neem een redactie van maar liefst dertig man, stel ze het in Nederland onvoorstelbare bedrag van honderdduizend euro per aflevering ter beschikking en je weet in ieder geval zeker dat dertig man zich kostelijk vermaken. Als vervolgens de ingehuurde sprekende pop in feite van het programma afstand neemt door te stellen dat de fouten op het conto van de redactie komen, terwijl hij ze zelf deels uitspreekt en het in feite om parate kennis zou moeten gaan, dan nog blijkt dat het gezellig wauwelende opaatje voldoende krediet heeft. ‘Overal gaat weleens wat fout’, ‘slip of the tongue’, ‘het programma is niet voor historici, maar voor het gepeupel’. Oh wee als een historicus een beetje tegengas geeft: ‘kift omdat zijn boeken minder verkopen.’ Zo maak je iedere vorm van kritiek op wat iets prachtigs had kunnen worden bij voorbaat dood. En dat is ondertussen gebeurd.

Dat ondertussen dat wat het magnus opus van Big Mak moest worden, verworden is tot een onbetrouwbare bron van informatie – om het uiterst mild uit te drukken – en een soort ‘moderne’ geschiedschrijving die nou niet echt om navolging vraagt, is geen punt van argument meer. Trouwens: argumenten schijnen geMAKshalve helemaal niet meer te tellen. Als In Europa in ieder geval iets aantoont dan is het dat geschiedenis, en de lessen die eruit kunnen worden getrokken, alleen als vermaak bestaansrecht heeft en in ieder geval ‘flexibel’ is geworden. Het gevaar is echter dat flexibiliteit erg dicht tegen volksverlakkerij aanligt.

En nee: ik verwacht niet door OVT als studiogast te worden uitgenodigd. Want ik zou niet te beroerd zijn om speciaal voor het eerder genoemde gepeupel een vertaalslag te maken: de heer G. Mak lult uit zijn nek.
Ik heb zelf een jaar geschiedenis gestudeerd en twee dingen zijn me bijgebleven: het inhameren van het juiste gebruik van bronnen en het belang van ‘boven de stof staan’. Het laatste komt er eigenlijk op neer dat, als je iets wilt uitleggen, je veel meer moet weten dan je vertelt. Alleen vanuit een ruimer overzicht, een bredere visie, is het belang van ogenschijnlijke details duidelijk te maken. Door alleen details te bestuderen vernauw je je visie.

Tot nu toe heb ik de indruk dat Messias Mak en zijn Dertig Apostelen op hun tenen lopen en dat de visie ontbreekt. Maar goed, wie ben ik? Ik ben net als Mak een journalist en mijn boeken verkopen minder. Het zal dus de kift wel zijn.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 3:29    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 05 Jul 2007 18:49 schreef:
Als de stellingname over Pétain kenmerkend is voor het niveau van de serie dan is het veelbelovend...

Ik ben een ziener...
Naar boven
rolffie61

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ach, het ging bij Mak weer om de stereotype Pruis en het lijntje naar A. Hitler. Als dat er maar in zit. Op zich een leuk verhaal van de Lokalhistoriker, maar de setting klopt niet. De positie van Rathenau als 'Erfüllungspolitiker' wordt geheel niet duidelijk gemaakt.
Verder haat ik telkens die sneren van Mak dat als elke geschiedenisleraar zo fijn kon vertellen als die Duitse meneer, zijn serie wellicht niet nodig geweest was. Hij moet ophouden de geschiedenisleraren elke keer de grond in te trappen.

Waar ik mijzelf aan erger, is dat ik mij er steeds aan erger. Yvonne blik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

rolffie61 @ 02 Jan 2008 12:02 schreef:
Waar ik mijzelf aan erger, is dat ik mij er steeds aan erger. Yvonne blik

Neem dan Die Ludolfs op... Cool
Naar boven
rolffie61

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag dat laatst, geweldig. Het ging over een Dafje, samen met kaas het enige dat Nederlanders goed konden maken!
Nee, mijn favoriete programma blijft Coast, van de BBC en de andere die ik ook wel leuk vind: Who do you think you are? over de voorouders van min of meer bekende Britten.
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Vooral de manier waarop de Ludolf Brüder werkzaamheden aan de ondrkant van de DAF uitvoerden, gewoon het wagentje op de zijkant zetten, heeft wel iets.
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij gaat het hier niet om de Ludolfs maar om een heel ander programma.
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Je was me net voor Merlijn, probeer het weer bij 'In Europa' te houden Smile
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry Emiel krijg je als je een tijd Mod ben geweest dan zit dat er nog een beetje in he. Wink
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

Geeft niks, mooi dat de users nu ook opletten toch! Wink
Afijn ,nu gaan wij ook al...

En vanaf nu: In Europa Smile
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
In Europa Salon - 1922
Elke zondag vanuit studio Desmet, de ‘In Europa Salon’.
Geert Mak en gasten in gesprek over gebeurtenissen in het jaar dat centraal staat in aflevering 8: 1922- Berlijn. Over het ontstaan van de Weimar Republiek in Duitsland, in de jaren na de Eerste Wereldoorlog. Met de historicus prof. H.W. von der Dunk en de correspondente voor de Duitse media in Nederland Annette Birschel.

Om de salon te beluisteren:
http://weblogs.vpro.nl/ineuropa
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

Merlijn @ 02 Jan 2008 15:09 schreef:
Volgens mij gaat het hier niet om de Ludolfs maar om een heel ander programma.

Laat je mening over het programma eens horen.
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou ik moet dat dan?
Naar boven
rolffie61

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Och, zo off-topic was dat niet, vind ik.
'Die Ludolfs' en 'Coast' geven aan waartussen zich Mak rommelt.
Die Ludolfs zijn duidelijk. Ze laten iets zien en meer niet, Coast vertelt veel en laat nog veel meer zien: superieur camerawerk. De voice-over bij Die Ludolfs (Bennie Jolink) is stukken krachtiger en beter dan dat van Mak (ik heb steeds het idee of die man praat alsof er een sinasappelschilletje tussen zijn tanden zit of nog met zijn meegenomen boterhammetjes bezig is, zo onzorgvuldig!). De samensteller/voice-over/presentator van Coast (die vierkant achter het programma staat en niet er voor weg duikt als er kritiek is!) heeft helaas een wat lastig accent maar daartegenover staat dat deze man wel heel deskundig is!

Om af te sluiten met Bennie Jolink (bij zijn werk voor de verzekeraar):
"In Europa. KAN DAT NOU NIET ANDERS??"
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ter aanvulling: ondanks dat Peter, Günter, Uwe en Manni Ludolf zeker geen redactieteam van dertig man en ook geen honderdduizend euro per aflevering te beschikking hebben, zijn ze toch in staat compromisloze tv te maken. In die zin zouden ze een voorbeeld voor In Europa kunnen zijn. De serie Die Ludolfs heeft in tegenstelling tot Coast geen pretenties en is gewoon lekker plat. Coast heeft die pretenties wel en maakt het ook nog eens waar. In Europa is plat mét pretenties en dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden. Boter noch vis-, knollen voor citroenentelevisie.

And the winner is:

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

rolffie61 @ 02 Jan 2008 16:06 schreef:
ik heb steeds het idee of die man praat alsof er een sinasappelschilletje tussen zijn tanden zit of nog met zijn meegenomen boterhammetjes bezig is

Hier ben ik het met je oneens, ik heb steeds de indruk dat hij een ui onder zijn oksel heeft.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat het nog ergens ontopic denken jullie?
Of kan deze hilarische show voor twee per mail voortgezet worden?

Naar boven
rolffie61

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 02 Jan 2008 17:13 schreef:
Hier ben ik het met je oneens, ik heb steeds de indruk dat hij een ui onder zijn oksel heeft.

Nee, dan zou zijn stem meer verkouden moeten klinken. Dan helpt het, zeggen ze, om een ui bij je te hebben. Schijnt je neus weer open te maken; krijg je weer lucht voor een ander (zinloos) commentaar.

Rolffie (op dit moment werkelijk snotverkouden: says it all, doesn't it?)
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2008 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Zucht, nog maar een keer dan.

Yvonne @ 02 Jan 2008 17:21 schreef:
Gaat het nog ergens ontopic denken jullie?
Of kan deze hilarische show voor twee per mail voortgezet worden?
Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2008 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Vanavond 22:55 uur Canvas: Spraakmakers

Interview met Geert Mak.

Quote:
Geert Mak
Zondag 6 januari 2008
Geert Mak is Nederlands beroemdste historicus, nu al goed voor een verkoop van een miljoen boeken.

Zijn jongste turf 'In Europa', die nu is bewerkt tot een tv-serie in 35 delen, doet het verhaal van een reis door het Europa van de twintigste eeuw, dat voor de helft over oorlog moet gaan.

In Spraakmakers legt Mak uit wat het succes voor hem betekent en waarom het hem niet alleen applaus oplevert.

Hij vertelt hoe zijn vader, een calvinistisch predikant, hem de stof voor zijn boeken leverde, wat het verleden vandaag kan leren, en waarom hij het niet kan laten om zich in het actuele politieke debat te mengen.

Interview: Marc Reynebeau

http://canvas.be/canvas_master/programmas/spraakmakers/c_spraakmakers_dezeweek/index.shtml
Naar boven
Reiné

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Bron: http://www.metropoint.com/ 08-01-2008

Duitse prijs voor Geert Mak
IN EUROPA. Auteur Geert Mak heeft in Duitsland de Leipziger Buchpreis
gewonnen vanwege zijn bijdrage voor een groter begrip in Europa. De literatuurprijs is een erkenning voor zijn boeken over Europese thema’s de afgelopen tien jaar, maakte de stad Leipzig gisteren bekend. De jury noemde specifiek het boek In Europa dat Mak in 2004 schreef.
De literatuurprijs wordt sinds 1994 door de stad Leipzig, deelstaat Saksen en de Duitse boekhandelvereniging uitgereikt. ANP
Richard

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

r3slotboom @ 08 Jan 2008 11:00 schreef:
De literatuurprijs is een erkenning voor zijn boeken over Europese thema’s de afgelopen tien jaar, maakte de stad Leipzig gisteren bekend.

Welke boeken zijn dat dan?
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Leipziger Buchpreis zur Europäischen Verständigung 2008

Exklusiv vor seiner Auszeichnung mit dem Leipziger Buchpreis zur Europäischen Verständigung 2008 präsentiert sich Geert Mak am Donnerstag, den 7. Februar, 20:00 Uhr, im Berliner Literarischen Colloquium der Öffentlichkeit.
Die mit 15.000 Euro dotierte Ehrung wird anlässlich der Eröffnung der Leipziger Buchmesse am 12. März im Gewandhaus zu Leipzig vergeben.

Bei der Veranstaltung in Berlin wird der niederländische Autor lesen sowie im Gespräch mit dem Historiker und Essayisten Professor Karl Schlögel zu erleben sein. Im Anschluss besteht die Möglichkeit, mit dem Preisträger, Juroren und Vertretern des Kuratoriums ins Gespräch zu kommen.

Geert Mak, geboren 1946 in Vlaardingen, lebt als Schriftsteller und Publizist in den Niederlanden. Er erhält den Preis für seine in den letzten zehn Jahren erschienen Bücher zu europäischen Themen:

* Amsterdam - Biografie einer Stadt,
* Wie Gott verschwand aus Jorwerd. Der Untergang des Dorfes in Europa,
* Das Jahrhundert meines Vaters,
* In Europa. Eine Reise durch das 20. Jahrhundert,
* Die Brücke von Istanbul. Eine Reise zwischen Orient und Okzident.

Der Leipziger Buchpreis zur Europäischen Verständigung wird seit 1994 vergeben. Dem Preiskuratorium gehören der Freistaat Sachsen, die Stadt Leipzig, der Börsenverein des Deutschen Buchhandels e.V. und die Leipziger Messe GmbH an. Der Preis zählt zu den wichtigen Literaturauszeichnungen in Deutschland.
Ausführliche Informationen zum Buchpreis, bisherigen Preisträgern, Kuratorium und Jury finden Sie im Internet unter www.leipzig.de/de/buerger/kultur/literatur/lbev.

wikipedia is er ook snal bij:
http://de.wikipedia.org/wiki/Leipziger_Buchpreis_zur_Europ%C3%A4ischen_Verst%C3%A4ndigung

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je toevoeging Yvonne.

Hoe dom van mij dat ik niet begreep dat de lotgevallen van bijvoorbeeld Jorwerd, een godvergeten gat in Friesland, een duidelijk Europees thema is. Net zoals de biografie van Amsterdam en dat boek over Istanboel natuurlijk ook zéér Europees is. En dom van mij dat ik dacht dat ‘De Eeuw van mijn vader’ een Nederlandse familiegeschiedenis is en zijdelings over ons koloniale verleden gaat? Een extra reden deze boeken nog eens te lezen op zoek naar ‘die Europäischen Verständigung.’

Grappig ook dat ‘Hoe God verdween uit Jorwerd’ in de Nederlandse versie als ondertitel heeft ‘Een Nederlands dorp in de twintigste eeuw' en in de Duitse vertaling de toevoeging ‘Der Untergang des Dorfes in Europa’ kreeg. Maar ach: er gaat kennelijk structureel iets mis bij het vertalen van de boeken van Geert Mak. Zo vielen in de Turkse vertaling van De Brug per ongeluk hele stukken weg. Geluk bij een ongeluk was dat het gevoelige passages betrof.
Naar boven
Adriaan van Kammen

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht Mak dit jaar de Nobel prijs voor de literatuur krijgen, is het dan wel goed? Wink

Old soldiers never die
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

De Nobelprijs devalueerde sowieso vanaf het moment dat Adolf Hilter in - ik dacht 1938 - genomineerd werd voor de Nobelprijs voor de Vrede en zeker nadat Kissinger en Arafat hem ontvingen...

Maar daar gaat het niet over Adriaan. Er wordt gesuggereerd dat Mak een soort oeuvreprijs krijgt, en ik zie daar geen aanleiding toe. Jij als Makadept wel?

Nu hij toch in het hol van de leeuw is, kan hij trouwens mooi uitleggen waarom hij Van Goghs film Submission vergeleek met Der Ewige Jude.
Naar boven
eagle

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

vanavond:
In Europa. Voor late instappers: eerste aflevering van de 35-delige politiek-historische serie van Geert Mak over honderd jaar Europa.
België 2, Canvas, 21.40- 22.12u.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dit lijkt me toch een uitgelezen kans!

Publiek interview in Rotterdam
Zaterdag 9 februari 2008, 16.00 uur
Café Floor in de Rotterdamse Schouwburg
Toegang gratis

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

eagle @ 08 Jan 2008 20:35 schreef:
vanavond:
In Europa. Voor late instappers: eerste aflevering van de 35-delige politiek-historische serie van Geert Mak over honderd jaar Europa.
België 2, Canvas, 21.40- 22.12u.

Nu ben ik toch benieuwd Wink

Naar boven
patten

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2008 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben benieuwd wat het hier gaat losmaken yvonne
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 09 Jan 2008 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren de eerste aflevering.
Ik heb deze jammer genoeg gemist en ook niet opgenomen. Als ik me niet vergis was dit een overzicht van wat komen zal. Dus meen ik nog niet echt iets gemist te hebben. Juist?
Naar boven
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2008 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

kvk

Yvonne schreef Quote:
Lees mee op:
http://www.ineuropa.nl/jaar/1917/;jsessionid=A6564E2DF88967F6461F5E3C4F750748

Schitterende site trouwens, beetje traag, maar enorm uitgebreid, hier kun je alleen maar van dromen, complimenten

Dat zal wel ....
Met al mijn werkgereis de laatste 2 maanden waren de
uitzendingen van In Europa aan me voorbij gegaan .
Door bovenstaande link heb ik in een marathonsessie al de voorbije
afleveringen kunnen bekijken , deze mogelijkheid wordt door
weinig tv reeksen geboden . Bravo !

@+
Patrick
Naar boven
Adriaan van Kammen

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2008 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Wat vind je er inhoudelijk van?

Old soldiers never die
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2008 0:41    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 08 Jan 2008 20:49 schreef:
Dit lijkt me toch een uitgelezen kans!

Publiek interview in Rotterdam
Zaterdag 9 februari 2008, 16.00 uur
Café Floor in de Rotterdamse Schouwburg
Toegang gratis

Dat lijkt me een uitgelezen gelegenheid op een forummeet. En dan naderhand een samenkomst bij Engels in het Groot Handelsgebouw?
Naar boven
Adriaan van Kammen

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2008 9:00    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, Mak is slechts 1 van de gasten en zo te zien gaat het programma niet over WO1.

Quote:
Zaterdag 9 februari is Geert Mak één van de gasten van de Floorshow in Café Restaurant Floor in de Rotterdamse Schouwburg.
Hét cultuurdebat van Rotterdam vindt elke tweede of derde zaterdag van de maand plaats en de presentatie is in handen van Dieuwertje Blok,
Sophie van der Graaf en Francisco van Jole. De gasten zijn afkomstig uit de wereld van politiek, kunst en cultuur.

Dus een WO1 meet lijkt me niet echt te kunnen worden.
Bovendien vind ik die vJole zo'n enge man! Dieuwertje is wel weer leuk natuurlijk. Wink

Old soldiers never die
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 11 Jan 2008 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Jole recent nog meegemaakt bij het mediadebat, en hij viel me 100% mee, wat dat betreft maakt het alles wel interessanter om eens te gaan kijken.

Quote:
Hèt cultuurdebat van Rotterdam vindt weer plaats in de Floorshow in Café Restaurant Floor. De presentatie is in handen van Dieuwertje Blok, Francisco van Jole en Sophie van der Graaf. Zij ontvangen talloze illustere, boeiende en spraakmakende gasten uit de wereld van politiek, kunst en cultuur. Kunstenaars, beleidsmakers en politici vertellen over hun plannen, discussiëren met elkaar – en na afloop ook met u – en worden prettig, maar stevig aan de tand gevoeld door de presentatoren. De toegang is, als altijd, gratis!

Tempting.

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2008 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Leeft de serie in België niet?

Naar boven
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2008 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

uit het oog verloren Neutral
Naar boven
paling

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2008 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de liefhebbers heb ik deze geupload (nieuwsgroepen):

http://www.binsearch.info/?q=europa+flv&max=25&adv_age=70&server=

In Europa afl. 1 - 8 in avi-formaat (ca. 350 ps)
Richard

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2008 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 15 Dec 2007 15:56 schreef:
Dank je Andriessen, want je verwoord wat wij, de niet historici, keer op keer zeggen, kijkcijfers: 800.000 plus! En ik durf te wedden na allen commotie deze week hoger,
mensen raken geinteresseerd! .

Het kijkcijfer van afgelopen zondag is 700.000 min. Boer zoekt Vrouw, dat er gedeeltelijk tegenover geprogrammeerd stond, trok zes(!) keer zoveel kijkers.

Boer Jan uit Wûnseradiel

Geert Mak uit Vlaardingen
Naar boven
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2008 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Is dat een docu over boeren uit WO I die een vrouw zochten ? Anders zie ik niet echt het verband...

Heb ik het mis als WO I ondertussen voorbij is in de reeks in Nederland ?

Mag ik dan ook even iedereen oproepen zich te beperken wat commentaren betreft in dit onderdeel tot het gedeelte van de serie die ook het onderwerp vormt van dit forum.
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2008 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Even toevoegen, een discussie over de zin en onzin van de rest van het programma, kijkcijfers, enz, kan natuurlijk altijd in Actuele of chat.
Richard

BerichtGeplaatst: 22 Jan 2008 0:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bracht in dit topic geen kijkcijfers naar voren als onderdeel van het waardeoordeel over de serie. Dat deed je collega-admin. Ik toon in deze discussie alleen maar aan hoe relatief dat soort cijfers zijn. Een goedkope datingshow scoort ZES KEER zo hoog. Hoe is het trouwens met de Vlaamse belangstelling voor de serie gesteld? Werd het daar net zo gehyped?
Naar boven
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 22 Jan 2008 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaar een algemene oproep Richard, om bij het topic te blijven. We wijken eigenlijk iets teveel af van het topic.

Persoonlijk heb ik de indruk dat het hier in Vlaanderen niet storm loopt voor de serie, en om eerlijk te zijn heb ik ze niet gevolgd en ben ik ook niet van plan dit te doen.

Gewoon omdat dergelijke 'algemene' programma's mij persoonlijk niet echt kunnen boeien.

Staat trouwens niet in de top tien van de kijkcijfers van Canvas, de zender waarop men het aan het uitzenden is. Dat wil dus zeggen minder dan 200.000 kijkers in Vlaanderen.

Vandaag is de aflevering 1914, eens kijken of die meer kan boeien...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv,films en Social Media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 6 van 7

Ga naar: