Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

15th (Hampshire Yeomanry) Bn., Hampshire Regiment

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Britse Leger en de Commonwealth eenheden Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Zandhaas

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2006 15:53    Onderwerp: 15th (Hampshire Yeomanry) Bn., Hampshire Regiment Reageer met quote

Tijdens mijn bezoek aan Hooge Crater Cementary ben ik, niet geheel toevalling, op een naamgenoot van mij gestuit.
Hij heeft bij het 15th (Hampshire Yeomanry) Bn., Hampshire Regiment gediend en is op 4 oktober 1918 gestorven. Nu zou ik graag plekken willen bezoeken waar dit regiment heeft gevochten of waar ze verbleven.
Met de kennis die op dit forum aanwezig is moet dit natuurlijk geen probleem zijn.
Mario

BerichtGeplaatst: 13 Nov 2006 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond in een boekje iets over de Royal Hampshire. Ik weet niet zeker of dat hetzelfde regiment is.

Maar deze Koninklijken vochten o.a. in:

Bergen (the retreat from Mons)
In Ieper in 1915, 1917 en 1918
Arras in 1917 en 1918
Somme in 1916
Cambrai in 1917 en 1918
Gallipoli 1915
Gaza en Kut al Amara (?)

bron: English County Regiments (Ian FW Beckett)

The Royal Hamshire Regiment museum is er ook:
Serle's House
Southgate Street, Winchester
Hampshire SO23 9EG
tel: 01962 863658)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
ubique

BerichtGeplaatst: 14 Nov 2006 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

The 15th Battalion Hampshire Regiment was originally known as the 2nd Portsmouth Pals - one of two Pals battalions raised in this large city more well known for its connection with the Royal Navy. It served with the 41st Division on the WF from May 1916 (serving at Ploegsteert May - August 1916). It then served on the Somme, and returned to Flanders in late 1916 where it would stay until autumn 1917. On 27th September 1917 it amalgamated with the 1/1st Hampshire Yeomanry to form the 15th (Hampshire Yeomanry) Battalion Hampshire Regiment. It remained in 41st Division and served with them in Italy November 1917 to March 1918. It returned for the Battle of the Lys April 1918 and fought in the Fourth Battle of Ypres September - October 1918. On 2nd October it attacked and took the German line south of Gheluwe, and remained in the line until 5th October. Casualties at this time were 34 killed or missing and 128 wounded.

Hope that helps.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Britse Leger en de Commonwealth eenheden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: