Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wvanrosm
|
Geplaatst: 18 Aug 2006 17:50 Onderwerp: Legersterkten en verliezen tijdens WO I |
|
|
Het is zover. Het ogenblik is aangebroken. Het moment is dáár. Alles over bevolkingscijfers van de strijdende partijen, de soldaten, de gesneuvelden, de net-niet-gesneuvelden, de niet-gewonden maar gevangengenomenen, en dat alles in een handige tabel:
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/wiki/index.php/Legersterkten_en_verliezen |
|
Naar boven |
|
 |
Gertos45
|
Geplaatst: 30 Aug 2006 20:51 Onderwerp: |
|
|
Zeer handig en interessant. Misschien kan er nog een procentvermelding bij? Gesneuvelde soldaten? Zou tof zijn.
Wel leuk zo'n wiki. |
|
Naar boven |
|
 |
Roma
|
Geplaatst: 31 Aug 2006 18:51 Onderwerp: |
|
|
Oei, geen gewonde Belgen.  |
|
Naar boven |
|
 |
derwisj

|
|
Naar boven |
|
 |
Mario

|
Geplaatst: 31 Aug 2006 19:23 Onderwerp: |
|
|
Het mooie van de Wiki is dat iedereen een artikel mag verbeteren, aanvullen of uitwerken. Dus mochten jullie over de juiste gegevens beschikken...  |
|
Naar boven |
|
 |
marcston

|
Geplaatst: 01 Sep 2006 7:35 Onderwerp: |
|
|
Mario @ 31 Aug 2006 20:23 schreef: | Het mooie van de Wiki is dat iedereen een artikel mag verbeteren, aanvullen of uitwerken. Dus mochten jullie over de juiste gegevens beschikken...  |
Is er sprake van moderatie voor plaatsen????
Of kan ik erbij zetten dat Kiel in 1917 werd overvallen door Venusians die later door de Martians met hulp van de Turken verdreven zijn ;-)
Of te wel hoe veilig is "ons/jullie wiki" tegen wikingen die de zaak willen verzieken. (de officiele Franse vlag is ook een aantal weken de witte geweest, vandaar) _________________ Strange women lying in ponds, distributing swords is NO basis for a system of government.
(Monty Python on the Excalibur makes you king legend!) |
|
Naar boven |
|
 |
marcston

|
Geplaatst: 01 Sep 2006 7:37 Onderwerp: |
|
|
Roma @ 31 Aug 2006 19:51 schreef: | Oei, geen gewonde Belgen.  |
Obv familie ken ik er 2 , kunnen we die alvast intellen:) _________________ Strange women lying in ponds, distributing swords is NO basis for a system of government.
|
Naar boven |
|
 |
wvanrosm
|
Geplaatst: 01 Sep 2006 12:03 Onderwerp: |
|
|
Roma @ 31 Aug 2006 19:51 schreef: | Oei, geen gewonde Belgen.  |
Die stonden er in de oorspronkelijke tabel inderdaad niet bij. Maar toevallig weet ik dat Belgen (ja, ook Vlamingen!) niet zo kinderachtig zijn om bij navraag toe te geven dat ze gewond zijn als ze een arm, been of hoofd missen...
mvg, Wim |
|
Naar boven |
|
 |
marcston

|
Geplaatst: 01 Sep 2006 12:47 Onderwerp: |
|
|
wvanrosm @ 01 Sep 2006 13:03 schreef: | Roma @ 31 Aug 2006 19:51 schreef: | Oei, geen gewonde Belgen.  |
Die stonden er in de oorspronkelijke tabel inderdaad niet bij. Maar toevallig weet ik dat Belgen (ja, ook Vlamingen!) niet zo kinderachtig zijn om bij navraag toe te geven dat ze gewond zijn als ze een arm, been of hoofd missen...
mvg, Wim |
Vind ik ook geheel in de spirit van mijn Avatar (the black knight van Monty Python) , niet zeuren over een paar armpjes of beentjes.
The Black Knight always wins!!! _________________ Strange women lying in ponds, distributing swords is NO basis for a system of government.
|
Naar boven |
|
 |
|